Ένα ιδιαίτερα σημαντικό διήμερο δράσεων, αφιερωμένο στην προστασία, την ανάδειξη και την πολυπόθητη επαναλειτουργία του ιστορικού σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου, αναμένεται να εξελιχθεί στη Μεσσηνία το Σαββατοκύριακο 6 και 7 Ιουνίου.
FARENEWS.GR: ΠΟΛΙΤΙΚΗ / ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ / ΜΕΣΣΗΝΙΑ
Η «Ελληνοελβετική πρωτοβουλία για την επαναλειτουργία του τραίνου στην Πελοπόννησο» —την οποία συντονίζουν η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ Περιβάλλοντος και Πολιτισμού (ΕΛΛΕΤ), η Ελβετική Πρεσβεία, το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ), καθώς και Έλληνες και Ελβετοί εμπειρογνώμονες— απευθύνει ανοιχτό κάλεσμα σε όλους τους πολίτες και φίλους του τρένου να δώσουν δυναμικό «παρών».
Η διοργάνωση αυτή βασίζεται σε πρόταση της διακεκριμένης ιστορικού Μαρίας Ευθυμίου, η οποία θα συμμετάσχει ενεργά σε όλο το πρόγραμμα.
Το πρόγραμμα του διημέρου
Σάββατο 6 Ιουνίου (Ώρα 11:00) | Πεζοπορία Δεσύλλα – Διαβολίτσι
Η εκκίνηση θα δοθεί στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Δεσύλλα. Οι συμμετέχοντες θα πραγματοποιήσουν μια συμβολική και πανέμορφη πεζοπορία 5,5 χιλιομέτρων πάνω στις ράγες του τρένου, με κατεύθυνση τον Σ.Σ. Διαβολιτσίου. Η διαδρομή είναι ελαφρώς κατηφορική, διασχίζει μια καταπράσινη πλαγιά βουνού μέσα σε πυκνό δάσος και προσφέρει μοναδική θέα στους μεσσηνιακούς ελαιώνες της πεδιάδας.
Στον Σ.Σ. Δεσύλλα, η εθελοντική ομάδα «#αγαπάμεΔεσύλλα» θα υποδεχθεί τους προσκεκλημένους και τους πολίτες, αναλαμβάνοντας την ξενάγησή τους στον σταθμό που αποτελεί το σύμβολο του αγώνα τους. Στο Διαβολίτσι, οι πεζοπόροι θα συναντηθούν με τις τοπικές αρχές και εκπροσώπους φορέων.
Κυριακή 7 Ιουνίου (Ώρα 11:00) | Ενημέρωση στην Καλαμάτα
Η δράση μεταφέρεται στο Δημοτικό Πάρκο Σιδηροδρόμων Καλαμάτας. Εκεί θα πραγματοποιηθεί ανοιχτή ενημέρωση του κοινού για όλες τις τελευταίες εξελίξεις, τις μελέτες και τα δεδομένα που αφορούν την προσπάθεια να ξαναμπεί το τρένο της Πελοποννήσου σε τροχιά λειτουργίας. Παράλληλα, θα γίνουν συναντήσεις με τοπικούς φορείς και συλλόγους της μεσσηνιακής πρωτεύουσας.
Τιμή στην ομάδα «#αγαπάμεΔεσύλλα» για το Ευρωπαϊκό Βραβείο
Η 6η Ιουνίου αποτελεί ταυτόχρονα ημέρα γιορτής και δικαίωσης για την τοπική κοινότητα του Δεσύλλα. Η εξόρμηση συμπίπτει με τον επίσημο εορτασμό της πρόσφατης, σπουδαίας διάκρισης του πολιτιστικού συλλόγου «#αγαπάμεΔεσύλλα» στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών (Απρίλιος 2026).
Η ομάδα τιμήθηκε από τη Europa Nostra και την ΕΛΛΕΤ με το Αργυρό Βραβείο Ευρωπαίων Πολιτών «Κώστας Καρράς» για τη Διασφάλιση Απειλούμενης Κληρονομιάς 2026. Η ευρωπαϊκή αυτή διάκριση απονεμήθηκε τόσο για τη συνολική προσφορά των κατοίκων στο χωριό τους, όσο και για τη διαρκή και ουσιαστική συμβολή τους στην ανάδειξη της ανάγκης επαναλειτουργίας του σιδηροδρόμου.
Ένας κοινός στόχος: Να ξανασφυρίξει το τρένο του Τρικούπη
Βασικός στόχος του διημέρου είναι η ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης, η διατήρηση της ιστορικής μνήμης και η ενεργός κινητοποίηση των πολιτών. Οι διοργανωτές τονίζουν ότι η αναγέννηση του ιστορικού δικτύου της Πελοποννήσου δεν είναι απλώς μια ρομαντική ιδέα, αλλά μια αναπτυξιακή και πολιτιστική αναγκαιότητα που μπορεί να δημιουργήσει νέες προοπτικές για την περιοχή.
Η εθελοντική ομάδα και οι συνεργαζόμενοι φορείς καλούν κάθε Μεσσήνιο, φίλο του σιδηροδρόμου και επισκέπτη να περπατήσει μαζί τους το Σάββατο 6 Ιουνίου στις 11:00 στον Σ.Σ. Δεσύλλα, στέλνοντας ένα ηχηρό μήνυμα πως η ελπίδα παραμένει ζωντανή.