Λίγες εβδομάδες μετά την ευρωπαϊκή της βράβευση, η τοπική κοινότητα έγινε το επίκεντρο του ενδιαφέροντος για το σιδηροδρομικό δίκτυο, προσελκύοντας κορυφαίες προσωπικότητες και το ενδιαφέρον διεθνών μέσων ενημέρωσης.
FARENEWS.GR: ΡΕΠΟΡΤΑΖ / ΜΕΣΣΗΝΊΑ/ ΤΟΠΙΚΆ ΝΈΑ
Σημείο αναφοράς για ολόκληρη τη Μεσσηνία και το μέλλον του σιδηροδρόμου της Πελοποννήσου έγινε το Σάββατο 6 Ιουνίου ο ιστορικός σιδηροδρομικός σταθμός του Δεσύλλα. Σε ένα κλίμα διάχυτης συγκίνησης και ελπίδας, η δυναμική ομάδα #αγαπάμεΔεσύλλα υποδέχθηκε εκπροσώπους της Ελληνοελβετικής Πρωτοβουλίας, κορυφαίες προσωπικότητες της επιστήμης και του πολιτισμού, καθώς και εκπροσώπους της πολιτικής ηγεσίας και της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Η συνάντηση αυτή πραγματοποιήθηκε σε μια ιδανική χρονική συγκυρία, μόλις λίγες εβδομάδες μετά τη σπουδαία ευρωπαϊκή διάκριση της ομάδας στους Δελφούς. Εκεί, οι πολίτες του Δεσύλλα τιμήθηκαν με το Silver Award των Costa Carras European Citizens Awards από την Europa Nostra και την ΕΛΛΕΤ, μια βράβευση που αναγνώρισε σε διεθνές επίπεδο το πείσμα και το όραμά τους για τη διάσωση της σιδηροδρομικής κληρονομιάς.
Υψηλές Παρουσίες και Διεθνές Ενδιαφέρον
Το «παρών» στην εκδήλωση έδωσαν η Πρόεδρος της ΕΛΛΕΤ Λυδία Καρρά, η Συντονίστρια της Ελληνοελβετικής Πρωτοβουλίας Ειρήνη Φρεζάδου, εκπρόσωποι της Ελβετικής Πρεσβείας, καθώς και κλιμάκιο από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Ξεχωριστή στιγμή αποτέλεσε η παρουσία της παγκοσμίου εμβέλειας ιστορικού Μαρίας Ευθυμίου, η οποία καθήλωσε τους παρευρισκόμενους με τον ζεστό και ουσιαστικό λόγο της.
Από την πολιτική σκηνή, στην εκδήλωση παραβρέθηκαν οι βουλευτές Μεσσηνίας Περικλής Μαντάς και Μίλτος Χρυσομάλλης, καθώς και ο υφυπουργός Γιώργος Ζαββός. Οι τοποθετήσεις των εκπροσώπων ανέδειξαν την τεράστια κοινωνική, πολιτιστική και αναπτυξιακή αξία που θα έχει για την Πελοπόννησο η επαναλειτουργία του τρένου.
Το μήνυμα της εκδήλωσης ξεπέρασε μάλιστα τα ελληνικά σύνορα, καθώς πέρα από τα τοπικά ΜΜΕ, υπήρξε έντονο ενδιαφέρον και από ιταλικά μέσα ενημέρωσης, ενώ έγιναν και οι πρώτες επαφές για τη δημιουργία ενός ντοκιμαντέρ εστιασμένου στην ιστορία και το αύριο του δικτύου.
Το «Ανθρώπινο Τρένο» από το Δεσύλλα στο Διαβολίτσι
Η πιο φορτισμένη στιγμή της ημέρας ξετυλίχθηκε κατά τη διάρκεια μιας συμβολικής περιπατητικής διαδρομής. Οι κάτοικοι και οι επισκέπτες σχημάτισαν ένα «ανθρώπινο τρένο», ενώνοντας πεζή τις γραμμές από τον Δεσύλλα μέχρι το Διαβολίτσι. Μια εικόνα γεμάτη δυναμισμό, που απέδειξε στην πράξη πώς οι τοπικές κοινωνίες μπορούν να συσπειρωθούν γύρω από ένα κοινό αναπτυξιακό όραμα.
Για την άρτια διοργάνωση, τη μοναδική φιλοξενία και την προετοιμασία κάθε λεπτομέρειας, καθοριστική ήταν η συμβολή των εκπροσώπων της ομάδας Μάριου Γκρόγκου, Ελένης Αντωνοπούλου, Νίκου Αντωνόπουλου και Νικόλαου Γκρόγκου, των εθελοντών του χωριού, καθώς και της προέδρου Όλγας Μπουράνη.
Παράλληλα, η ομάδα #αγαπάμεΔεσύλλα εξέφρασε τις θερμές της ευχαριστίες για τη διαρκή στήριξη στους Ηλία Νταίβις, Κωνσταντίνο Μπρούσαλη, Γιώργο Καραμπάτο και Ηρώ Ρήγα, ανανεώνοντας το ραντεβού στις ράγες, μέχρι το τρένο να σφυρίξει ξανά.
