ΑΝΤΑΡΣΥΑ Μεσσηνίας: «Όχι» στην ισραηλινή επένδυση στη Δυτική Παραλία της Καλαμάτας

Με μια μακροσκελή και πολιτικά φορτισμένη ανακοίνωση, η τοπική συλλογικότητα καλεί σε ξεσηκωμό ενάντια στην ιδιωτικοποίηση της ακτής Μπουρνιά και την οικονομική συνενοχή με το κράτος του Ισραήλ.

FARENEWS.GR: ΠΟΛΙΤΙΚΗ / ΚΑΛΑΜΑΤΑ

Μετωπική επίθεση στην κυβέρνηση, την τοπική αυτοδιοίκηση και τα επιχειρηματικά συμφέροντα εξαπολύει η ΑΝΤΑΡΣΥΑ Μεσσηνίας, εκφράζοντας την πλήρη και κατηγορηματική της αντίθεση στη σχεδιαζόμενη τουριστική επένδυση της εταιρείας IDM KALAMATA στη Δυτική Παραλία (περιοχή Μπουρνιά) της Καλαμάτας.

Στην ανακοίνωσή της, η οργάνωση χαρακτηρίζει το συγκεκριμένο project ως «πρόκληση» και «πολιτική και οικονομική συνενοχή», συνδέοντας άμεσα την επιχειρηματική δραστηριότητα με τις στρατιωτικές επιχειρήσεις του Ισραήλ στη Λωρίδα της Γάζας και την Παλαιστίνη.

«Ξέπλυμα γενοκτονίας πίσω από τις πολυτελείς μακέτες»

Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ σημειώνει ότι η παρουσίαση πεντάστερων ξενοδοχείων και πολυτελών κατοικιών αποτελεί μια προσπάθεια να ξεχαστεί η πραγματικότητα του πολέμου. «Μας ζητούν να κοιτάξουμε τις μακέτες, τις πισίνες και τα δήθεν οφέλη για την πόλη. Δεν θα τους κάνουμε τη χάρη. Δεν αποδεχόμαστε να μετατραπεί η Καλαμάτα σε πλυντήριο του ισραηλινού κράτους», αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Παράλληλα, πέρα από το γεωπολιτικό σκέλος, η ανακοίνωση εστιάζει στις κοινωνικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις της επένδυσης για την Καλαμάτα, καταγγέλλοντας:

  • Παράδοση του δημόσιου χώρου: Ιδιωτικοποίηση της ακτής και μετατροπή της Δυτικής Παραλίας σε κλειστό θέρετρο για λίγους.

  • Fast track διαδικασίες: Καταστρατήγηση των ελέγχων και διαβουλεύσεις-παρωδία πίσω από την πλάτη της τοπικής κοινωνίας.

  • Υποβάθμιση της καθημερινότητας: Πίεση στις υποδομές της πόλης (ύδρευση, αποχέτευση, απορρίμματα) και κατακόρυφη αύξηση των ενοικίων για τους μόνιμους κατοίκους.

Στο στόχαστρο η ELBIT και η 120 ΠΕΑ

Στο κείμενο υπογραμμίζονται και οι ευθύνες της ελληνικής κυβέρνησης για τη στρατηγική συμμαχία στον άξονα Ελλάδας–Κύπρου–Ισραήλ. Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ Μεσσηνίας υπενθυμίζει ότι η εμπλοκή της περιοχής είναι ήδη υπαρκτή, φέρνοντας ως παράδειγμα τη λειτουργία του Διεθνούς Εκπαιδευτικού Κέντρου Πτήσεων από την ισραηλινή ELBIT στην 120 ΠΕΑ Καλαμάτας.

Τα αιτήματα που προβάλλονται:

  1. Άμεση διακοπή κάθε διαδικασίας έγκρισης και αδειοδότησης της επένδυσης της IDM KALAMATA στη Δυτική Παραλία.

  2. Καμία παραχώρηση του αιγιαλού και του δημόσιου χώρου σε ιδιωτικά funds.

  3. Τερματισμός κάθε συνεργασίας (οικονομικής, πολιτικής, στρατιωτικής) της Ελλάδας με το Ισραήλ.

  4. Απομάκρυνση της ELBIT από την αεροπορική βάση της Καλαμάτας.

Η οργάνωση κλείνει την ανακοίνωσή της καλώντας τα εργατικά σωματεία, τις φοιτητικές συλλογικότητες και τους κατοίκους της Μεσσηνίας σε μαζική κινητοποίηση, προκειμένου «να μην επιτραπεί η εμπορευματοποίηση της παραλίας και το ξέπλυμα των πολεμικών εγκλημάτων».

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Δε θέλουμε τουρίστες ούτε επενδυτές — με δολοφόνους γενοκτόνους δεν κάνουμε δουλειές!!!

Η σχεδιαζόμενη ισραηλινή επένδυση στη Δυτική Παραλία της Καλαμάτας δεν είναι «ανάπτυξη». Είναι πρόκληση. Είναι πολιτική και οικονομική συνενοχή. Είναι προσπάθεια ξεπλύματος ενός κράτους που έχει αιματοκυλίσει τον παλαιστινιακό λαό, που ισοπεδώνει τη Γάζα, που επεκτείνει την κατοχή, που επιτίθεται σε γειτονικές χώρες και που σπέρνει τον πόλεμο σε όλη την περιοχή.

Την ώρα που ο παλαιστινιακός λαός μετρά νεκρούς, κατεστραμμένα σπίτια, νοσοκομεία, σχολεία και ολόκληρες γειτονιές, η κυβέρνηση, το τοπικό κεφάλαιο, οι επιχειρηματικοί όμιλοι και οι «θεσμοί ανάπτυξης» στρώνουν κόκκινο χαλί σε ισραηλινά συμφέροντα. Μας ζητούν να κοιτάξουμε τις μακέτες, τα πεντάστερα ξενοδοχεία, τις πισίνες, τις πολυτελείς κατοικίες και τα δήθεν «οφέλη» για την πόλη. Μας ζητούν να ξεχάσουμε τη γενοκτονία. Δεν θα τους κάνουμε τη χάρη.

Η επένδυση της IDM KALAMATA στη Δυτική Παραλία/Μπουρνιά παρουσιάζεται ως μεγάλο τουριστικό έργο. Στην πραγματικότητα σημαίνει παράδοση δημόσιου χώρου, παραχώρηση παραλίας, ιδιωτικοποίηση της ακτής, fast track διαδικασίες, διαβούλευση-παρωδία και μια Καλαμάτα φτιαγμένη για πλούσιους επισκέπτες και επενδυτές, γενοκτόνους, δολοφόνους και  όχι για τους κατοίκους της. Η παραλία δεν είναι εμπόρευμα. Ο αιγιαλός δεν είναι ιδιοκτησία κανενός fund. Η Δυτική Παραλία δεν θα γίνει κλειστό θέρετρο για λίγους.

Αυτοί που μιλούν για «στρατηγική επένδυση» κρύβουν ότι η μόνη στρατηγική τους είναι τα κέρδη. Κέρδη για τους μεγαλοεπενδυτές, ψίχουλα για τους εργαζόμενους, ακριβότερα ενοίκια για τον λαό, υποβάθμιση της καθημερινής ζωής, πίεση στο νερό, στην αποχέτευση, στα σκουπίδια, στις δημόσιες υποδομές. Η τουριστικοποίηση δεν είναι ουδέτερη. Είναι ταξική πολιτική: διώχνει τους πολλούς για να βολευτούν οι λίγοι.

Δεν αποδεχόμαστε να μετατραπεί η Καλαμάτα σε πλυντήριο του ισραηλινού κράτους και των επιχειρηματικών του συμφερόντων. Δεν δεχόμαστε να βαφτίζεται «επενδυτής» όποιος έρχεται από μια οικονομία συνυφασμένη με την κατοχή, τον πόλεμο, την καταστολή και το αίμα των Παλαιστινίων. Δεν δεχόμαστε τον τουρισμό, τις μπίζνες και τις δημόσιες σχέσεις ως μηχανισμό ξεπλύματος της γενοκτονίας.

Η ελληνική κυβέρνηση έχει τεράστιες ευθύνες. Έχει δέσει τη χώρα στον άξονα Ελλάδας–Κύπρου–Ισραήλ, ενισχύει στρατιωτικές και οικονομικές συνεργασίες, ανέχεται και διευκολύνει την παρουσία ισραηλινών εταιρειών και στρατιωτικών συμφερόντων. Στη Μεσσηνία, η παρουσία της ELBIT στην 120 ΠΕΑ δείχνει ότι η εμπλοκή δεν είναι θεωρητική. Είναι εδώ, δίπλα μας. Και τώρα θέλουν να προστεθεί και η Δυτική Παραλία στην ίδια αλυσίδα συνενοχής.

Στεκόμαστε αποφασιστικά ενάντια στο κράτος του Ισραήλ, στους μηχανισμούς του, στους υποστηρικτές της γενοκτονίας, στους επιχειρηματίες που κερδοφορούν πάνω στην κατοχή και σε όσους στην Ελλάδα κάνουν δουλειές μαζί τους σαν να μη συμβαίνει τίποτα.

Δεν υπάρχει «κανονικότητα» με γενοκτονία., δεν υπάρχει «ανάπτυξη» με αίμα, δεν υπάρχουν «επενδύσεις» πάνω στην κατοχή, την προσφυγιά και την καταστροφή ενός λαού.

Απαιτούμε:

  • Να σταματήσει κάθε διαδικασία έγκρισης της ισραηλινής επένδυσης στη Δυτική Παραλία.
  • Καμία παραχώρηση αιγιαλού και παραλίας σε ιδιωτικά συμφέροντα.
  • Καμία fast track αδειοδότηση πίσω από την πλάτη της τοπικής κοινωνίας.
  • Διακοπή κάθε οικονομικής, στρατιωτικής και πολιτικής συνεργασίας με το κράτος δολοφόνο του Ισραήλ.
  • Να φύγει η ELBIT και κάθε πολεμικός μηχανισμός που εμπλέκει τη Μεσσηνία στα εγκλήματα του ισραηλινού κράτους.
  • Λευτεριά στην Παλαιστίνη — καμία εμπλοκή της Ελλάδας στη γενοκτονία.

Καλούμε εργατικά σωματεία, συλλογικότητες, φοιτητές, μαθητές, επαγγελματίες, κατοίκους της Καλαμάτας και όλης της Μεσσηνίας να πάρουν θέση. Να μην αφήσουμε την πόλη μας να γίνει συνένοχη. Να μη χαρίσουμε τη Δυτική Παραλία σε επενδυτές, funds και ντόπιους μεσάζοντες. Να μην επιτρέψουμε να ξεπλυθούν οι δολοφόνοι μέσα από μπίζνες, τουριστικά projects και πολυτελείς μακέτες.

Με δολοφόνους γενοκτόνους δεν κάνουμε δουλειές.
Η Δυτική Παραλία ανήκει στον λαό.
Λευτεριά στην Παλαιστίνη.

ΑΝΤΑΡΣΥΑ Μεσσηνίας