Με συγκεκριμένα στοιχεία, σκληρή γλώσσα και παράθεση της τραγικής πραγματικότητας που βιώνουν οι υπηρεσίες, οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στα Γραφεία της Π.Ε. Μεσσηνίας άνοιξαν τα χαρτιά τους για την απεργία της 24ης Ιουνίου, ξεκαθαρίζοντας ότι η υποστελέχωση πλήττει άμεσα τη δημόσια υγεία και τους πολίτες.
FARENEWS.GR: ΚΑΛΑΜΑΤΑ / ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ & ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
Καλαμάτα, 22 Ιουνίου 2026 – Σε τροχιά μετωπικής σύγκρουσης και πλήρους απεργιακής κινητοποίησης βρίσκονται οι εργαζόμενοι στην Περιφερειακή Ενότητα Μεσσηνίας, ενόψει της 24ωρης πανελλαδικής κλαδικής απεργίας που έχει προκηρυχθεί για την Τετάρτη 24 Ιουνίου 2026.
Στο πλαίσιο αυτό, το Νομαρχιακό Τμήμα (ΝΤ) ΑΔΕΔΥ Μεσσηνίας, από κοινού με μέλη του Γενικού Συμβουλίου της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπαλλήλων Αιρετών Περιφερειών Ελλάδας (ΟΣΥΑΠΕ) και τον Σύλλογο Υπαλλήλων Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας, παραχώρησαν σήμερα το μεσημέρι μια άκρως αποκαλυπτική συνέντευξη τύπου στην αίθουσα «Παναγιώτης Φωτέας» του Διοικητηρίου Καλαμάτας.
Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων προχώρησαν σε μια σε βάθος δημοσιογραφική ακτινογραφία των προβλημάτων, καταγγέλλοντας ότι η υποστελέχωση δεν αποτελεί πλέον απλώς ένα εσωτερικό υπηρεσιακό ζήτημα, αλλά μια βραδυφλεγή βόμβα που πλήττει άμεσα τη δημόσια υγεία, την τοπική οικονομία και την εξυπηρέτηση των πολιτών.
Λένα Τουμπουλίδου: «Ουρές μηνών στο Ελαιοκομικό Μητρώο – Επιλεκτική η πολιτική των επιδομάτων»
Η πρόεδρος του Συλλόγου Υπαλλήλων Π.Ε. Μεσσηνίας, Λένα Τουμπουλίδου, έδωσε το στίγμα της εργασιακής εξάντλησης που βιώνει το προσωπικό, τονίζοντας πως οι εργαζόμενοι έχουν φτάσει στα όριά τους, αδυνατώντας να ανταπεξέλθουν στον καθημερινό καταιγισμό παράλληλων καθηκόντων.
Η κ. Τουμπουλίδου έφερε ως χαρακτηριστικό παράδειγμα το Ελαιοκομικό Μητρώο της Μεσσηνίας, μια υπηρεσία νευραλγικής σημασίας για τον αγροτικό κόσμο της περιοχής. Όπως κατήγγειλε, η έλλειψη προσωπικού αναγκάζει τους πολίτες να περιμένουν σε ατελείωτες ουρές, ενώ τα προγραμματισμένα ραντεβού παραπέμπονται μετά από μήνες.
Παράλληλα, η πρόεδρος του συλλόγου έθεσε το μισθολογικό ζήτημα, υπογραμμίζοντας ότι η αγοραστική δύναμη των υπαλλήλων έχει συρρικνωθεί τουλάχιστον κατά 20%, ενώ ζήτησε την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας και την άμεση επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού. Στρέφοντας τα βέλη της προς την κυβέρνηση, σχολίασε καυστικά πως το κράτος επιβάλλει, ορθώς, την καταβολή των δώρων στον ιδιωτικό τομέα, αλλά το ίδιο λειτουργεί ως ασυνεπής εργοδότης για τους δικούς του λειτουργούς. Τέλος, άφησε σαφείς αιχμές για την επιδοματική πολιτική, αναφέροντας ότι χρήματα βρίσκονται πάντα για συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες ή φορείς –όπως οι πρόσφατες αποφάσεις για τους μητροπολίτες και τους υπαλλήλους του πρώην ΟΠΕΚΕΠΕ– την ίδια ώρα που οι περιφερειακοί υπάλληλοι, παρά το βαρύ ελεγκτικό τους έργο, στερούνται προκλητικά το ελεγκτικό επίδομα.
Παναγιώτης Μέτρικας: «Οι ανάγκες του λαού θυσιάζονται στον βωμό της πολεμικής οικονομίας»
Παίρνοντας τον λόγο, ο εκπρόσωπος του Νομαρχιακού Τμήματος Μεσσηνίας της ΑΔΕΔΥ, Παναγιώτης Μέτρικας, διατράνωσε τη στήριξη του τριτοβάθμιου οργάνου στον αγώνα των εργαζομένων, καλώντας σε μαζική συμμετοχή στην απεργία της Τετάρτης.
Ο κ. Μέτρικας συνέδεσε τα προβλήματα της Περιφέρειας με το γενικότερο κύμα ακρίβειας και τους καθηλωμένους μισθούς που απειλούν την επιβίωση όλων των μισθωτών. Εστίασε με τη σειρά του στην εντεινόμενη υποστελέχωση και την απουσία σύγχρονων υποδομών, επισημαίνοντας ότι η εργασιακή εντατικοποίηση σε κρίσιμες διευθύνσεις, όπως η Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής (ΔΑΟΚ), έχει άμεσο, αρνητικό αντίκτυπο στην καθημερινότητα ολόκληρης της κοινωνίας.
Ο εκπρόσωπος της ΑΔΕΔΥ κάλεσε την κυβέρνηση να σταματήσει να εθελοτυφλεί, καταγγέλλοντας ότι οι ανάγκες των εργαζομένων και του λαού μπαίνουν στο «ζύγι» του κόστους προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες μιας πολεμικής οικονομίας. Παράλληλα, κάλεσε τις περιφερειακές αρχές να πάψουν να μετακυλίουν την πίεση στο λιγοστό προσωπικό και να απαιτήσουν έμπρακτα από το κράτος την ικανοποίηση των αιτημάτων για αυξήσεις 20%, επαναφορά δώρων και προσλήψεις μόνιμου προσωπικού.
Δημήτρης Φαββατάς: «Μόλις 4 κτήνιατροι για όλη τη Μεσσηνία – Το στεγαστικό κρατά μακριά τους νέους υπαλλήλους»
Σε μια ιδιαίτερα δυναμική και τεκμηριωμένη τοποθέτηση, το μέλος του Γενικού Συμβουλίου της ΟΣΥΑΠΕ, Δημήτρης Φαββατάς, περιέγραψε με μελανά χρώματα τον θεσμικό και λειτουργικό κατήφορο των υπηρεσιών, αποκαλύπτοντας μια σοκαριστική πραγματικότητα: αυτή τη στιγμή, ολόκληρη η Περιφέρεια Πελοποννήσου λειτουργεί με τον αριθμό υπαλλήλων που διέθετε κάποτε η Νομαρχία Μεσσηνίας από μόνη της!
Ο κ. Φαββατάς χτύπησε «καμπανάκι» για τα θέματα δημόσιας υγείας, αποκαλύπτοντας ότι σε ολόκληρο τον νομό Μεσσηνίας έχουν απομείνει μόλις τέσσερις κτηνίατροι. Όπως εξήγησε, ο αριθμός αυτός καθιστά μαθηματικά αδύνατο τον επαρκή έλεγχο της αγοράς και της δημόσιας υγείας, μετατρέποντας το ζήτημα σε άμεσο κίνδυνο για τους ίδιους τους καταναλωτές.
Παράλληλα, ο έμπειρος συνδικαλιστής ανέλυσε τη ρίζα της αποτυχίας των κρατικών διαγωνισμών για την πρόσληψη νέου προσωπικού. Όπως ανέφερε, οι νέοι επιστήμονες αρνούνται να αποδεχθούν τις θέσεις διορισμού, καθώς είναι αδύνατον για έναν εργαζόμενο να μετακομίσει σε μια άλλη περιοχή με μισθό των 700 ή 800 ευρώ, τη στιγμή που τα ενοίκια στην Καλαμάτα ξεπερνούν τα 500 ευρώ. Ο κ. Φαββατάς κάλεσε τους περιφερειάρχες να σταματήσουν να «σφυρίζουν αδιάφορα», να αξιοποιήσουν τα υπάρχοντα κονδύλια προς όφελος των εργαζομένων και να απαιτήσουν από την κυβέρνηση την παροχή πραγματικών κινήτρων και προσλήψεων, ώστε οι δημόσιες υπηρεσίες να λειτουργούν με όρους αξιοπρέπειας.
Απογευματινή «απόβαση» στο Περιφερειακό Συμβούλιο
Οι κινητοποιήσεις των σωματείων ξεκινούν άμεσα από σήμερα. Όπως ανακοίνωσαν οι ομιλητές, το απόγευμα της Δευτέρας, όλα τα πρωτοβάθμια σωματεία και οι εργαζόμενοι της Περιφέρειας Πελοποννήσου θα πραγματοποιήσουν δυναμική παράσταση διαμαρτυρίας στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου.
Οι εργαζόμενοι έχουν ήδη καταθέσει σχετικό ψήφισμα διεκδικήσεων, το οποίο έχει ήδη υιοθετηθεί από δύο περιφερειακές παρατάξεις, και θα απαιτήσουν από την περιφερειακή αρχή να το υπερψηφίσει, στηρίζοντας έμπρακτα το δικαίωμά τους για αξιοπρεπή διαβίωση.