«Η τοπική αυτοδιοίκηση λειτουργεί ως το μακρύ χέρι της εξουσίας και αμορτισέρ των λαϊκών αντιδράσεων» – Στο στόχαστρο η υποστελέχωση, η έλλειψη αντιπλημμυρικών και τα «πρόστιμα» στο νερό.
FARENEWS.GR: ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ / ΤΟΠΙΚΑ / ΚΑΛΑΜΑΤΑ
Σφοδρή επίθεση στη Δημοτική Αρχή Καλαμάτας εξαπέλυσε η δημοτική σύμβουλος της Λαϊκής Συσπείρωσης, Χριστίνα Καντζιλιέρη, κατά την τοποθέτησή της για τον απολογισμό πεπραγμένων του 2025. Η κ. Καντζιλιέρη ξεκίνησε με μια καυστική παρατήρηση για τη λειτουργία του οργάνου, τονίζοντας ότι την ίδια ώρα που συζητείται ο απολογισμός, οι παρατάξεις στερούνται του δικαιώματος ερώτησης, περιορίζοντας δραματικά τον ρόλο της αντιπολίτευσης σε μόλις ένα θέμα συζήτησης τον μήνα, χωρίς δυνατότητα διαλόγου ή ψηφοφορίας.
Συνδέοντας τη σημερινή διοίκηση με το 13ετές παρελθόν της δημαρχοντίας Νίκα, η επικεφαλής της παράταξης έκανε λόγο για μια συμμαχία «της ΝΔ, του μισού ΠΑΣΟΚ και του κ. Σαμαρά», αφήνοντας αιχμές για το πώς θα κινηθούν πολλοί δημοτικοί σύμβουλοι σε περίπτωση ίδρυσης νέου κόμματος από τον πρώην πρωθυπουργό. Παράλληλα, κατήγγειλε τη μείωση της κρατικής χρηματοδότησης κατά 60% από το 2010 και τη μεταφορά 100 και πλέον αρμοδιοτήτων χωρίς πόρους, γεγονός που οδηγεί στη λογική της ανταποδοτικότητας, με το ίδιο το Ελληνικό Δημόσιο να αποτελεί τον μεγαλύτερο οφειλέτη του Δήμου.
Αντιπλημμυρική γύμνια και 40 χρόνια χωρίς ολοκληρωμένο έλεγχο σεισμών
Η Λαϊκή Συσπείρωση υπενθύμισε ότι η πόλη παραμένει ουσιαστικά χωρίς σοβαρό αντιπλημμυρικό έργο εδώ και 20 χρόνια, παρά τις φονικές πλημμύρες του 2013 και του 2016. Όπως υπογράμμισε η κ. Καντζιλιέρη, περιοχές όπως η οδός Β. Δράκου, η Λεΐκων, η Γλαύκου, η Θουρία, το Πήδημα και τα Γιαννιτσάνικα είχαν υποστεί ζημιές εκατομμυρίων με τις λαϊκές οικογένειες να παίρνουν ψίχουλα. Επιπλέον, κατήγγειλε ότι το έργο στα Γιαννιτσάνικα έχει μείνει μισό, έχοντας κοστίσει ήδη 15 εκατομμύρια ευρώ.
Σε ό,τι αφορά την αντισεισμική θωράκιση, με αφορμή τη συμπλήρωση 40 ετών από τον καταστροφικό σεισμό του 1986, η δημοτική σύμβουλος αποκάλυψε ότι μόλις τώρα ολοκληρώθηκε ο πρωτοβάθμιος έλεγχος στα σχολεία, πράγμα που σημαίνει ότι με τους σημερινούς ρυθμούς θα χρειαστούν δεκαετίες για τον πλήρη δευτεροβάθμιο έλεγχο.
«Κοροϊδία» οι μειώσεις της ΔΕΥΑΚ και πρόστιμα-σοκ στους κήπους
Ιδιαίτερα επικριτική ήταν η κ. Καντζιλιέρη για τη διαχείριση της ΔΕΥΑΚ, καταγγέλλοντας ότι οι υποσχέσεις για μειώσεις μετατράπηκαν σε νέες αυξήσεις στα τιμολόγια της Καλαμάτας και των χωριών. Παράλληλα, χαρακτήρισε απαράδεκτη την επιβολή προστίμου 10 ευρώ ανά κυβικό για καταναλώσεις άνω των 10 κ.μ. τον μήνα σε οικόπεδα και κτήματα.
«Με αυτή την απόφαση, όποιος έχει έναν κήπο ή μερικά δέντρα στα χωριά και την Καλαμάτα, δεν θα μπορεί να τα ποτίσει υπό τον φόβο του προστίμου», σημείωσε, κατηγορώντας τη Δημοτική Αρχή ότι χρησιμοποιεί την κλιματική αλλαγή ως «καραμέλα» για να κρύψει την έλλειψη υποδομών, ενώ χαρακτήρισε τον αγώνα για τον αγωγό Φ800 ως «σύντομο ανέκδοτο».
Αναπλάσεις κακοτεχνίας, Μαραθόλακκα και Συμβούλια «βιτρίνας»
Στο μικροσκόπιο της κριτικής βρέθηκαν και τα έργα καθημερινότητας:
-
Αναπλάσεις: Η πλατεία 23ης Μαρτίου χαρακτηρίστηκε «μνημείο κακοτεχνίας και κατασπατάλησης χρήματος», η ανάπλαση της Υπαπαντής «μια τρύπα στο νερό», ενώ τα πανηγύρια για την πλατεία Φυτειάς μαρτυρούν το πενιχρό αποτέλεσμα.
-
Μαραθόλακκα: Η κ. Καντζιλιέρη αποδόμησε το αφήγημα περί «κλιματικά ουδέτερης πόλης», υπενθυμίζοντας τις 20.000 τεράστιες μπάλες σκουπιδιών που σαπίζουν στον Ταΰγετο εδώ και 20 χρόνια.
-
Συμβούλιο Νεολαίας: Χαρακτηρίστηκε ως θεσμός-βιτρίνα που πατάει πάνω σε κανονισμούς-καρμπόν της Ε.Ε. για να εγκλωβίσει τη ριζοσπαστική σκέψη των νέων, την ώρα που οι μαθητές κάνουν μάθημα σε ασυντήρητα σχολεία, όπως τα ΕΠΑΛ Καλαμάτας.
Φιάσκο στα Υπνωτήρια, «ακροδεξιά ψηφαλάκια» και σχολική εγκατάλειψη
Στον τομέα της Πρόνοιας, η Λαϊκή Συσπείρωση έκανε λόγο για ολοκληρωτικό φιάσκο των Δημοτικών Υπνωτηρίων μετά τα «λαμπερά εγκαίνια», καθώς δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν ούτε έναν άνθρωπο. Παράλληλα, εξαπέλυσε βαρύτατη πολιτική κατηγορία για τη χρήση του όρου «λαθρομετανάστες» σε επίσημη εισήγηση του Δημοτικού Φαρμακείου: «Λαθραία είναι τα τσιγάρα και όχι οι άνθρωποι. Χρησιμοποιείτε εκφράσεις για να χαϊδεύετε ακροδεξιά αυτιά και να παίρνετε ψηφαλάκια», τόνισε χαρακτηριστικά η κ. Καντζιλιέρη, ζητώντας παράλληλα 2ο ΚΔΑΠ-ΜΕΑ και περισσότερους βρεφονηπιακούς σταθμούς.
Τέλος, για την Παιδεία υπογραμμίστηκε ότι εδώ και 10 χρόνια δεν έχει χτιστεί ούτε μια σχολική αίθουσα, με το 13ο Δημοτικό και τον 3ο Παιδικό Σταθμό να κινδυνεύουν από πλημμύρες, το 17ο Δημοτικό να στεγάζεται ακόμα σε λυόμενα των σεισμών, και το ΕΝΕΕΓΥΛ στο πρώην Πολυκλαδικό να βρίσκεται σε απαράδεκτη κατάσταση.
Δήλωση Χριστίνας Καντζιλιέρη
«Έργα βασικών υποδομών όπως αντιπλημμυρικά, ύδρευση, αποχέτευση, αντισεισμικά και σχολεία, δεν είναι επιλέξιμα μέσω του προγράμματος για την κλιματική ουδετερότητα. Οι εικόνες καταστροφής στον Ταΰγετο είναι αποτέλεσμα διαχρονικής εγκατάλειψης της πρόληψης. Με βάση αυτή την πραγματικότητα, εμείς στεκόμαστε απέναντι σε αυτόν τον απολογισμό και τον καταψηφίζουμε».
Αναλυτικά η πλήρης ομιλία:
Να ξεκινήσουμε με την εξής παρατήρηση:
Την ίδια ώρα που συζητάμε τον απολογισμό της Δημοτικής Αρχής για το 2025 οι παρατάξεις δεν έχουν δικαίωμα ερώτησης στο ΔΣ. Μπορούν να βάζουν ουσιαστικά ένα θέμα το μήνα για συζήτηση. Περιορίζεται έτσι ο ρόλος της αντιπολίτευσης αφού ακόμα και γι’ αυτές τις ερωτήσεις δεν μπορεί να υπάρξει ψηφοφορία και διάλογος.
Η δημοτική αρχή δεν είναι καινούργια, έχει παρελθόν. Το έργο της δε κρίνεται μόνο απ’ την προηγούμενη τετραετία αλλά και από τα περίπου 13 χρόνια της δημαρχοντίας του κ.Νίκα, όπου άλλωστε ο κ. Δημαρχος και άλλοι δημοτικοί σύμβουλοι ήταν αντιδήμαρχοι και μέλη των τότε Δημοτικών Συμβουλίων. Είναι η παράταξη της ΝΔ , του μισού ΠΑΣΟΚ και του κ. Σαμαρά. Δεν μας ενδιαφέρει αλλά θα έχει ένα ενδιαφέρον, το να δούμε πως θα κινηθούν πολλοί δημοτικοί σύμβουλοι αν ο πρώην πρωθυπουργός ανακοινώσει την ίδρυση κόμματος.
Η τοπική αυτοδιοίκηση όχι μόνο δεν είναι η πιο άμεση έκφραση δημοκρατίας, όπως λέτε στην εισαγωγή, αλλά είναι το μακρύ χέρι της εξουσίας που ουσιαστικά παίζει το ρόλο του αμορτισέρ μπροστά στις αντιδράσεις του λαού Η δημοτική αρχή δεν λέει κουβέντα για την υποστελέχωση των υπηρεσιών, για τις πραγματικές λαϊκές ανάγκες των εργαζομένων της πόλης και των χωριών. Σε ένα Δήμο που η χρηματοδότηση έχει μειωθεί από το 2010 έως 60% και του έχουν μεταφερθεί πάνω από 100 αρμοδιότητες χωρίς την αντίστοιχη χρηματοδότηση (σχολεία, πρόνοια, αδεσποτα κ.α.).
Να πούμε μόνο ενδεικτικά πως αυτή τη στιγμή στο τμήμα πρασίνου υπάρχουν μόνο 3 μόνιμοι υπάλληλοι και 3 με σύμβαση χρόνου και όλα δίνονται σε εργολαβίες.
Και εσείς αναγνωρίζετε αλλά μόνο στα λόγια πόσο μεγάλο είναι το πρόβλημα της υποστελέχωσης.
Η μειωμένη κρατική χρηματοδότηση εμποδίζει να ανταποκριθεί ο Δήμος στη κάλυψη των αναγκών των κατοίκων και οδηγεί στη λογική της ανταποδοτικότητας, ενώ ο μεγαλύτερος οφειλέτης στο Δήμο είναι το Ελληνικό Δημόσιο, ακριβώς λόγω των χρημάτων που δεν έχει αποδώσει όλα αυτά τα χρόνια.
Ταυτόχρονα γίνεται φανερό πως έργα που έχουν να κάνουν με τις ανάγκες των δημοτών, όπως της πολιτικής προστασίας, αντιπλημμυρικά, αντισεισμικά, αντιπυρικά, δεν έχουν προτεραιότητα. Χρήματα που δεν περισσεύουν και δεν επαρκούν για τα σχολεία, τον αθλητισμό, τον πολιτισμό. Αντί λοιπόν να αντισταθείτε ανέχεστε αυτή τη πολιτική και γίνεστε συνένοχοι.
Με βάση τα παραπάνω κρίνεστε και με βάση τα παραπάνω εμείς στεκόμαστε απέναντι σε αυτόν τον απολογισμό.
Θα προσπαθήσουμε να σταθούμε σε ορισμένα στοιχεία από αυτά που παρουσιάζονται:
Πέρυσι αναφέραμε τα εξής:
*Κουβέντα δεν αναφέρεται στον απολογισμό, γιατί δεν έκανε και τίποτα η δημοτική αρχή για τα αντιπλημμυρικά έργα της πόλης. Μια πόλη που είχε σοβαρά ζητήματα το 2013 και το 2016 με τις φονικές πλημμύρες και φάνηκε η γύμνια της.
Ποιος δε θυμάται την οδό Βαγγέλη Δράκου και τη Λεΐκων, τη Γλαύκου, τη Θουρία, το Πήδημα, τα Γιαννιτσάνικα γεμάτα λάσπες, νερά και χώματα και ζημιές εκατομμυρίων ευρώ, που αφορούσαν λαϊκές οικογένειες που τελικά πήραν ψίχουλα. Οι φονικές πλημμύρες με 3 νεκρούς προήλθαν σε πολύ μεγάλο βαθμό από τον αυτοκινητόδρομο του Μορέα, που μετά από χρόνια παρουσιάστηκε ως σωτήρας πάλι να μας φτιάξει το αντιπλημμυρικό, ζητώντας και 80 εκ. ευρώ επιπλέον για να κάνει το έργο που έπρεπε να έχει ήδη παραδώσει. Ουσιαστικά τα τελευταία 20 χρόνια δεν έχει γίνει σοβαρό αντιπλημμυρικό έργο. Ακόμα και αυτό στα Γιαννιτσάνικα έχει σταματήσει εδώ και καιρό, έχει μείνει μισό και στοίχισε και 15 εκ ευρώ, με προοπτική προς τα πάνω.
Αυτά είπαμε και πέρυσι και δεν αλλάζουμε ούτε λέξη γιατί δεν άλλαξε τίποτα.
*Να μιλήσουμε για την αντισεισμική θωράκιση σε μία πόλη που φέτος συμπληρώνονται 40 χρόνια από το καταστροφικό μεγάλο σεισμό του 1986; Τώρα ολοκληρώθηκε ο πρωτοβάθμιος έλεγχος των σχολείων και δεν έχουμε μπει καν στον ολοκληρωμένο δεύτερο βαθμό. Όπως καταλαβαίνετε, για να ολοκληρωθεί πλήρως ο αντισεισμικός έλεγχος θα περάσουν δεκαετίες από τώρα με βάση το σημερινό βηματισμό.
*Στη ΔΕΥΑΚ συνεχίζετε την ίδια οικονομική πολιτική. Καμία μείωση των τιμών, καμία ελάφρυνση, παρά το ανθηρό ταμείο που διαθέτει. Υπάρχει απαξίωση και παραμέληση του έμπειρου προσωπικού της ΔΕΥΑΚ προς όφελος των εργολάβων που θησαυρίζουν. Καταγγέλλουμε και από αυτό το βήμα ότι οι εξαγγελίες της Δημοτικής Αρχής για μειώσεις αποτελούν «κοροϊδία», καθώς στην πραγματικότητα επιβλήθηκαν νέες αυξήσεις στα τιμολόγια του νερού τόσο στην Καλαμάτα όσο και στα χωριά. Επίσης είναι απαράδεκτη η απόφαση της ΔΕΥΑΚ για επιβολή προστίμων στους πολίτες, τονίζοντας ότι η Δημοτική Αρχή χρησιμοποιεί ως «καραμέλα» την κλιματική αλλαγή για να κρύψει την έλλειψη υποδομών. επιβολή προστίμου ύψους 10 ευρώ ανά κυβικό, για τα οικόπεδα και τα κτήματα που καταναλώνουν άνω των 10 κυβικών μέτρων νερού το μήνα. Πρόκειται για ένα απαράδεκτο χτύπημα σε πολλά νοικοκυριά. Με αυτή την απόφαση όποιος έχει ένα κήπο, μερικά δέντρα, δεν θα μπορεί να τα ποτίσει υπό τον φόβο του προστίμου. Ουσιαστικά όλα τα χωριά των Δημοτικών Ενοτήτων ή μερικά σπίτια με κήπο στην Καλαμάτας δεν θα μπορούν να συντηρήσουν τα δέντρα τους, το γκαζόν, τα κηπευτικά τους κ.λ.π. Ο αγωγός Φ800 έχει καταντήσει ένα σύντομο ανέκδοτό με το καράβι τελευταία να βρίσκεται ανοιχτά του ινδικού ωκεανού. Μετά το φιάσκο της εξεύρεσης των νέων γραφείων της ΔΕΥΑΚ τώρα ζητάτε από τους εργαζόμενους να πάνε στον νέο χώρο χωρίς σχέδιο και οργάνωση με κίνδυνο της ασφάλειας τους.
*Τα έργα ανάπλασης που κάνατε νομίζουμε πως μιλάνε μόνα τους. Η πλατεία 23ης Μαρτίου αποτελεί μνημείο κακοτεχνίας, κατασπατάλησης δημοσίου χρήματος και φτάσαμε σε ένα απαράδεκτο αποτέλεσμα. Το ίδιο και η περσινή ανάπλαση της πλατείας Υπαπαντής, που κάνατε μια τρύπα στο νερό. Νομίζουμε ότι τα πανηγύρια για μια μικρή πλατεία, την πλατεία Φυτειάς μας δείχνουν και το συνολικό πενιχρό αποτέλεσμα.
*Πανηγυρίζετε άλλη μια φορά για τις 100 κλιματικά ουδέτερες πόλεις, όπως φαίνεται και στον απολογισμό. Μιλάμε για κλιματικά ουδέτερη πόλη όταν υπάρχουν πάνω από 20.000 τεράστιες μπάλες σκουπιδιών στη Μαραθόλακκα στον Ταΰγετο, που παραμένουν εκεί εδώ και 20 χρόνια μετατρέποντας το χώρο σε επικίνδυνη χωματερή. Μετά την προπαγάνδα όταν λέγατε πριν τις εκλογές πως η ΕΕ θα μας δώσει 2,2 δις και θα κάνουμε ότι θέλουμε, καταλήξαμε σε κάποια μικρά έργα μέχρι και 137.000 για να τα παρουσιάζεται ως κοσμογονία. Την ίδια ώρα που ο Δήμος πανηγυρίζει για τα «πράσινα» προγράμματα, οι λαϊκές οικογένειες στην Καλαμάτα αδυνατούν να πληρώσουν το πανάκριβο ρεύμα και τα καύσιμα, ως αποτέλεσμα της ίδιας της πολιτικής της Ε.Ε και της κυβέρνησης που στηρίζεται.
Τα έχουμε ξαναπεί αλλά για να θυμηθούμε τι δεν χρηματοδοτείται: Έργα βασικών υποδομών για την πόλη όπως αντιπλημμυρικά, έργα ύδρευσης, αποχέτευσης, αποχέτευσης ομβρίων, αντιπυρικά, αντισεισμικά, κατασκευής σχολείων, δεν είναι επιλέξιμα μέσω του προγράμματος για την κλιματική ουδετερότητα.
Για το συμβούλιο νεολαίας
Πρόκειται για ένα έναν «θεσμό» που λειτουργεί περισσότερο ως «βιτρίνα» και λιγότερο ως ουσιαστικό βήμα για τη νεολαία. Ανεξάρτητα από τις καλές προθέσεις που μπορεί να έχει ένα κομμάτι των νέων παιδιών που έρχεται σε επαφή με τις δράσεις του συμβουλίου. Αυτά τα συμβούλια στερούνται πραγματικής αποφασιστικής δύναμης και χρησιμοποιούνται από τη Δημοτική Αρχή για να δείξει ένα προφίλ «συμμετοχικότητας» και δήθεν ενδιαφέροντος για τους νέους. Η Λαϊκή Συσπείρωση έχει καταγγείλει στο Δημοτικό Συμβούλιο ότι οι κανονισμοί λειτουργίας αυτών των δομών αποτελούν «καρμπόν» των κατευθύνσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο στόχος αυτών των ευρωπαϊκών προγραμμάτων είναι να εγκλωβίσουν τη ριζοσπαστική σκέψη των νέων μέσα σε ανώδυνα, γραφειοκρατικά πλαίσια, μακριά από τη συλλογική διεκδίκηση και το οργανωμένο φοιτητικό ή εργατικό κίνημα. Υπάρχει μια οξυμένη αντίφαση: ο Δήμος να ιδρύει Συμβούλια Νεολαίας για άτομα 15-25 ετών, αλλά ταυτόχρονα να αφήνει τους ίδιους αυτούς μαθητές και φοιτητές να κάνουν μάθημα σε ασυντήρητα σχολεία, όπως τα ΕΠΑΛ Καλαμάτας ή σε αθλητικές υποδομές με σοβαρά προβλήματα. Οι νέοι της πόλης δεν έχουν ανάγκη από δημοτικά συμβουλευτικά όργανα, αλλά από δωρεάν πρόσβαση στον αθλητισμό και τον πολιτισμό, μόνιμο προσωπικό στα σχολεία και ασφαλείς υποδομές.
ΠΡΟΝΟΙΑ
Για την πρόνοια ευτυχώς δεν γράφεται στον απολογισμό για τα δημοτικά υπνωτήρια που έχουν καταλήξει σε ένα μεγάλο φιάσκο με κερασάκι στην τούρτα τα λαμπερά εγκαίνια. Δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί ούτε ένα άνθρωπος που έχει ανάγκη όπως έδειξε και πρόσφατα η περιπέτεια ενός συμπολίτη μας. Και μία ακόμα παρατήρηση.
Υπάρχει ανάγκη για 2ο ΚΔΑΠ-ΜΕΑ, όπως και για περισσότερους παιδικούς και βρεφικούς σταθμούς
Επίσης μια σοβαρή παρατήρηση: Στην εισήγηση στο Δημοτικό φαρμακείο αναφέρεται την λέξη λαθρομετανάστες για την εξυπηρέτηση που είχαν 21 άτομα. Να ξέρετε ότι λαθραία είναι τα τσιγάρα και όχι οι άνθρωποι. Υποστηρίζεται εκφράσεις που ούτε τα υπουργεία χρησιμοποιούν επίσημα για να χαϊδεύετε ακροδεξιά αυτιά και να παίρνεται τα ψηφαλάκια.
*Να μιλήσουμε για τα σχολεία όπου αναφέρετε στον απολογισμό.
Εδώ και 10 χρόνια δεν έχει χτιστεί ούτε μια σχολική αίθουσα. Εξακολουθούν να υπάρχουν σχολεία που είναι εκτεθειμένα σε πλημμυρικά φαινόμενα, όπως το 13ο δημοτικό και ο 3ος παιδικός σταθμός, σχολείο που είναι σε λυόμενα από τον σεισμό, όπως ο 17ο δημοτικό.
Πανηγυρίζετε για τις υπογραφές για το νέο Ειδικό Δημοτικό που θα φτιαχτεί τελικά στη καλύτερη περίπτωση το 2029, όταν είχε ανακοινωθεί από το 2018.
Το ΕΝΕΕΓΥΛ στο πρώην Πολυκλαδικο είναι εδώ και χρόνια σε μία απαράδεκτη κατάσταση με τα αιτήματα των γονιών να μη γίνονται δεκτά.
-Το πρώην Πολυκλαδικο που παραμένει στη ίδια απαράδεκτη κατάσταση εδώ και δεκαετίες. Μονώσεις επί μονώσεων και πεταμένα χρήματα όλα αυτά τα χρόνια.
–Στο συγκρότημα στα Γιαννιτσάνικα και στα ΕΠΑΛ στην Κρήτης σας φέραμε επανειλημμένα τα πολλά προβλήματα που αντιμετωπίζουν , σας τα λέει και η ΕΛΜΕ αλλά εσείς δεν κάνατε τίποτα ουσιαστικό.
Για τον Ταΰγετο:
Οι εικόνες καταστροφής των τελευταίων μηνών είναι αποτέλεσμα διαχρονικής εγκατάλειψης της πρόληψης, αποσπασματικών έργων αποκατάστασης και πολιτικής που αντιμετωπίζει τις ανάγκες των κατοίκων ως κόστος και τα έργα υποδομής ως πεδίο κερδοφορίας για εργολάβους. Ζούμε τα ίδια και χειρότερα με το 2019. Η πραγματικότητα είναι πως ότι κάνατε, το κάνατε κάτω από την πίεση των κατοίκων. Το χειρότερο είναι πως είμαστε εκτεθειμένοι τον νέο χειμώνα σε μια πραγματικότητα πολύ χειρότερη από αυτή που έχουμε ζήσει τα προηγούμενα χρόνια. Για την ΟΧΕ τα έχουμε ξαναπεί αρκετές φορές. Τα όποια έργα δε λύνουν τα πραγματικά προβλήματα της περιοχής όταν δεν υπάρχει ασφαλής πρόσβαση .
Για τα αδέσποτα τι να πούμε ακόμα. Μόνο η βιτρίνα το κέντρο της πόλης σας ενδιαφέρει. Το πρόβλημα όμως διαιωνίζεται και πολλαπλασιάζεται. Δε θα κουραστούμε να ζητάμε Δημοτικό κτηνιατρείο και μαζικές στειρώσεις και σκύλων και γατιών ώστε να ελεγχθεί ο πληθυσμός.
Πολιτισμός: Τα δίδακτρα μειώθηκαν στην σχολή Χορού και αυτό βοήθησε σε νέες εγγραφές και στην ελάφρυνση λίγο των βαρών των γονιών. Την ίδια πολιτική πρέπει να ακολουθήσετε και στις άλλες δύο σχολές.
Για μία ακόμα φορά θα πούμε για το κινηματοθέατρο ΗΛΕΚΤΡΑ που έχει βαλτώσει πολλά χρόνια.
Η μετεγκατάσταση της σχολής χορού στο Μέγαρο Χορού που ακούμε τόσα χρόνια δεν έχει γίνει.
Και ένα πολύ σημαντικό θέμα είναι η έλλειψη κατάλληλου χώρου για τη Πινακοθήκη ενώ έχουμε ένα τεράστιο αρχείο του Τάσσου που έχει δοθεί στο Δήμο.