Εργατικό Κέντρο Καλαμάτας: «Όχι άλλοι εργαζόμενοι θύματα της εξόντωσης στο ΕΣΥ» – Σκληρή ανακοίνωση για τον θάνατο της νοσηλεύτριας

Ηχηρή παρέμβαση από το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Καλαμάτας για τον θάνατο της 55χρονης υγειονομικού στην πρώτη γραμμή, καταγγέλλοντας ένα σύστημα Υγείας που λειτουργεί σε συνθήκες σωματικής και ψυχικής εξάντλησης.

FARENEWS.GR: ΚΟΙΝΩΝΙΑ / ΥΓΕΙΑ / ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ

Την έντονη αντίδραση και τη βαθιά θλίψη του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Καλαμάτας προκάλεσε ο ξαφνικός θάνατος μιας 55χρονης νοσηλεύτριας, η οποία έχασε τη ζωή της εν ώρα καθήκοντος στο Γενικό Νοσοκομείο Ναυπλίου. Το τραγικό περιστατικό, το οποίο έρχεται να προστεθεί στις συνεχείς καταγγελίες για τις οριακές συνθήκες λειτουργίας των δημόσιων δομών υγείας στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, κινητοποίησε τα συνδικαλιστικά όργανα που κάνουν λόγο για εργασιακή εξόντωση.

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Εργατικού Κέντρου Καλαμάτας εξέφρασε τα ειλικρινή και θερμά του συλλυπητήρια στην οικογένεια, τους οικείους αλλά και τους συναδέλφους της άτυχης γυναίκας, ξεκαθαρίζοντας ότι η απώλεια αυτή δεν μπορεί να υποβαθμιστεί σε μια «άτυχη στιγμή».

«Κατέρρευσε από την τρομερή πίεση στα ΤΕΠ»

Σύμφωνα με τα στοιχεία που επικαλείται το Εργατικό Κέντρο και με βάση τις επίσημες καταγγελίες της ΠΟΕΔΗΝ, η 55χρονη νοσηλεύτρια κατέρρευσε εξαιτίας της τρομερής πίεσης και της έντασης που επικρατούσε στο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ) του νοσοκομείου. Η διοίκηση του ΕΚΚ τονίζει ότι το προσωπικό των δημόσιων νοσοκομείων παλεύει καθημερινά στην πρώτη γραμμή κάτω από συνθήκες που ξεπερνούν τις ανθρώπινες αντοχές, υφιστάμενο διαρκή ψυχολογική και σωματική καταπόνηση.

«Η ασφάλεια και η προστασία της ζωής των εργαζομένων στους χώρους δουλειάς είναι αδιαπραγμάτευτη», υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση, με το Εργατικό Κέντρο Καλαμάτας να δηλώνει ότι στέκεται ανυποχώρητα στο πλευρό των μαχόμενων υγειονομικών, ξεκαθαρίζοντας ότι δεν μπορούν να γίνουν πλέον ανεκτά:

  • Η χρόνια υποστελέχωση των δημόσιων δομών υγείας.

  • Τα εξαντλητικά ωράρια εργασίας και οι ατελείωτες συνεχόμενες εφημερίες.

  • Η παντελής έλλειψη ουσιαστικών μέτρων προστασίας και ασφάλειας του προσωπικού.

Τα άμεσα αιτήματα προς το Υπουργείο Υγείας

Μετά το τραγικό συμβάν στο Ναύπλιο, το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Καλαμάτας απευθύνει κατηγορηματικό κάλεσμα προς την Κυβέρνηση και την ηγεσία του Υπουργείου Υγείας, απαιτώντας άμεσες θεσμικές παρεμβάσεις:

  1. Πλήρη και διαφανή διερεύνηση των ακριβών συνθηκών κάτω από τις οποίες σημειώθηκε το τραγικό περιστατικό στα ΤΕΠ.

  2. Μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, προκειμένου να αποσυμφορηθούν άμεσα τα νοσοκομεία της Περιφέρειάς μας αλλά και ολόκληρης της χώρας.

  3. Λήψη αποτελεσματικών μέτρων ασφαλείας για την έμπρακτη προστασία των εργαζομένων που στελεχώνουν τα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών.

  4. Άμεση ένταξη όλων των υγειονομικών στα Βαρέα και Ανθυγιεινά Επαγγέλματα (ΒΑΕ).

«Η εργασία πρέπει να είναι μέσο διαβίωσης και προσφοράς, όχι χώρος θυσίας και εξόντωσης», καταλήγει το μήνυμα του Εργατικού Κέντρου Καλαμάτας, στέλνοντας σήμα κλιμάκωσης των διεκδικήσεων για την προστασία των εργαζομένων στο ΕΣΥ.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Καλαμάτας εκφράζει τα ειλικρινή και θερμά του συλλυπητήρια στην οικογένεια, τους οικείους και τους συναδέλφους της άτυχης 55χρονης νοσηλεύτριας, η οποία έχασε τη ζωή της εν ώρα υπηρεσίας στο Γενικό Νοσοκομείο Ναυπλίου.

Η απώλεια μιας εργαζόμενης την ώρα που πάλευε στην πρώτη γραμμή για να σώσει ανθρώπινες ζωές, δεν είναι απλά μια «άτυχη στιγμή». Είναι το αποτέλεσμα ενός συστήματος Υγείας που λειτουργεί στα όριά του, με το προσωπικό του να υφίσταται καθημερινά ψυχολογική και σωματική εξόντωση. Όπως καταγγέλλει και η ΠΟΕΔΗΝ, η συνάδελφος κατέρρευσε από την τρομερή πίεση και την ένταση που επικρατούσε στο τμήμα επειγόντων περιστατικών, προσπαθώντας να ανταπεξέλθει σε συνθήκες που ξεπερνούν τις ανθρώπινες αντοχές.

Ως Εργατικό Κέντρο Καλαμάτας, στεκόμαστε στο πλευρό όλων των εργαζομένων στη δημόσια Υγεία και τονίζουμε ότι η ασφάλεια και η προστασία της ζωής των εργαζομένων στους χώρους δουλειάς είναι αδιαπραγμάτευτη.

Δεν μπορούμε να ανεχόμαστε άλλο:

  • Την υποστελέχωση των δημόσιων δομών υγείας.
  • Τα εξαντλητικά ωράρια και τις συνεχόμενες εφημερίες.
  • Την έλλειψη μέτρων προστασίας και ασφάλειας του προσωπικού .

Απαιτούμε άμεσα από το Υπουργείο Υγείας και την Κυβέρνηση:

  • Πλήρη διερεύνηση των συνθηκών κάτω από τις οποίες συνέβη το τραγικό περιστατικό.
  • Μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού για την αποσυμφόρηση των νοσοκομείων της Περιφέρειάς μας και όλης της χώρας.
  • Λήψη αποτελεσματικών μέτρων ασφαλείας για την προστασία των εργαζομένων στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ).
  • Ένταξη όλων των υγειονομικών στα Βαρέα και Ανθυγιεινά Επαγγέλματα.

Η εργασία πρέπει να είναι μέσο διαβίωσης και προσφοράς, όχι χώρος θυσίας και εξόντωσης