Με δικό τους περίπτερο και μια ιδιαίτερα δυναμική παρουσία συμμετέχουν ο Δήμος Καλαμάτας και η Περιφερειακή Ένωση Δήμων (ΠΕΔ) Πελοποννήσου στη φετινή Attica Green Expo, τη μεγάλη έκθεση-θεσμό για το περιβάλλον και την πράσινη ανάπτυξη.
FARENEWS.GR: ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ / ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Στην έκθεση παρέστη την Πέμπτη 28 Μαΐου 2026 ο Δήμαρχος Καλαμάτας και Πρόεδρος της ΠΕΔ Πελοποννήσου, Θανάσης Βασιλόπουλος, ο οποίος εκπροσώπησε την περιοχή και συμμετείχε ενεργά στις κεντρικές συνεδριάσεις, θέτοντας τις προτεραιότητες της Μεσσηνίας και ολόκληρης της Πελοποννήσου για τη βιώσιμη μετάβαση.
Συζήτηση για τον Νέο Κώδικα Αυτοδιοίκησης με τον Υπουργό Εσωτερικών
Στο πλαίσιο της έκθεσης, ο Θανάσης Βασιλόπουλος έλαβε μέρος σε δύο εξαιρετικά κρίσιμα τραπέζια συζητήσεων. Το πρώτο είχε ως κεντρικό θέμα: «Ισχυρή Τοπική Αυτοδιοίκηση για τη βιώσιμη μετάβαση: ρόλοι, αρμοδιότητες και ο Νέος Κώδικας στην πράξη».
Στο συγκεκριμένο πάνελ, ο Δήμαρχος Καλαμάτας είχε την ευκαιρία να συζητήσει και να ανταλλάξει απόψεις για το μέλλον των Δήμων με τον Υπουργό Εσωτερικών, Θεόδωρο Λιβάνιο, καθώς και με άλλους κορυφαίους αυτοδιοικητικούς παράγοντες, εστιάζοντας στις αλλαγές που φέρνει ο Νέος Κώδικας και στα εφόδια που χρειάζονται οι τοπικές κοινωνίες για να πετύχουν την πράσινη μετάβαση.
Στο μικροσκόπιο η διαχείριση αποβλήτων και οι νέες τεχνολογίες
Το δεύτερο τραπέζι συζήτησης στο οποίο συμμετείχε ο Πρόεδρος της ΠΕΔ Πελοποννήσου αφορούσε άμεσα την καθημερινότητα των πολιτών και την προστασία του οικοσυστήματος, με θέμα: «Διαχείριση αποβλήτων, καινοτόμες εφαρμογές και χρήση νέων τεχνολογιών».
Εκεί αναδείχθηκαν οι βέλτιστες πρακτικές, οι «έξυπνες» ψηφιακές εφαρμογές και οι τεχνολογίες αιχμής που μπορούν να επιστρατεύσουν οι Δήμοι για την ανακύκλωση, τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και την ορθολογική διαχείριση των απορριμμάτων.