Βέτα Πανουτσάκου (ΟΣΥΑΠΕ): «Κλείνουμε τις Περιφέρειες στις 24 Ιούνη – Δεν ανεχόμαστε άλλους κόφτες και υποστελέχωση»

Η πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπαλλήλων Αιρετών Περιφερειών Ελλάδας (ΟΣΥΑΠΕ) αναλύει την εκρηκτική κατάσταση στις υπηρεσίες, τις διεκδικήσεις για 13ο-14ο μισθό και το προσκλητήριο για τη συγκέντρωση στο Υπουργείο Οικονομικών.

FARENEWS.GR: ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ / ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ / ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Αθήνα, 20 Ιουνίου 2026 – Σε πλήρη απεργιακή κινητοποίηση βρίσκονται οι εργαζόμενοι στις Περιφέρειες ολόκληρης της χώρας, ενόψει της 24ωρης πανελλαδικής κλαδικής απεργίας που έχει προκηρυχθεί για την Τετάρτη 24 Ιουνίου 2026. Με αφορμή την κρίσιμη αυτή κινητοποίηση, η πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπαλλήλων Αιρετών Περιφερειών Ελλάδας (ΟΣΥΑΠΕ), Βέτα Πανουτσάκου, παραχώρησε μια εφ’ όλης της ύλης, αναλυτική συνέντευξη στο κανάλι του ΠΑΜΕ.

Η κ. Πανουτσάκου περιέγραψε με μελανά χρώματα το εργασιακό περιβάλλον στους ΟΤΑ β’ βαθμού, ανέπτυξε το πλήρες διεκδικητικό πλαίσιο της Ομοσπονδίας και εξαπέλυσε δριμεία επίθεση στις κυβερνητικές επιλογές που αφορούν τη θεσμική και οικονομική υποβάθμιση των δημόσιων λειτουργών.

Η «Αιμορραγία» της Υποστελέχωσης και η Εργασιακή Εξουθένωση

Το πρώτο μεγάλο «αγκάθι» που έθεσε με έμφαση η πρόεδρος της ΟΣΥΑΠΕ είναι η συνεχιζόμενη και δραματική υποστελέχωση των υπηρεσιών. Όπως εξήγησε, οι Περιφέρειες έχουν πάψει προ πολλού να αποτελούν ελκυστικές υπηρεσίες για τους εργαζόμενους. Ακόμα και μέσω του συστήματος της κινητικότητας, ελάχιστοι υπάλληλοι επιλέγουν πλέον να μεταταγούν σε αυτές, καθώς γνωρίζουν ότι θα βρεθούν αντιμέτωποι με έναν τεράστιο όγκο δουλειάς και μηδαμινά κίνητρα.

Η έλλειψη προσωπικού οδηγεί σε μια εξουθενωτική εντατικοποίηση της εργασίας για τους εναπομείναντες υπαλλήλους, οι οποίοι καλούνται να καλύψουν πολλαπλάσια αντικείμενα. Για τον λόγο αυτό, η Ομοσπονδία θέτει ως κυρίαρχο αίτημα:

  • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς σε όλες τις διευθύνσεις και τις υπηρεσίες των Περιφερειών, ώστε να καλυφθούν τα τεράστια οργανικά κενά.

  • Μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων (ορισμένου χρόνου, μέσω προγραμμάτων κ.λπ.) που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες, χωρίς όρους και προϋποθέσεις.

  • Πλήρη υλικοτεχνική υποδομή και σύγχρονα εργαλεία δουλειάς, καθώς και την άμεση και πλήρη κάλυψη όλων των εξόδων κίνησης για τους υπαλλήλους που εκτελούν εξωτερικές υπηρεσίες και ελέγχους.

Μισθολογικό «Μπλόκο» στην Ακρίβεια: 13ος & 14ος Μισθός τώρα

Περνώντας στο οικονομικό σκέλος, η κ. Πανουτσάκου τόνισε ότι η αγοραστική δύναμη των εργαζομένων έχει εκμηδενιστεί από το κύμα της ακρίβειας, ενώ οι μισθοί παραμένουν καθηλωμένοι. Η ΟΣΥΑΠΕ ξεκαθαρίζει ότι δεν πρόκειται να κάνει πίσω από την πάλη για την αποκατάσταση των εισοδημάτων τους.

Οι βασικές οικονομικές διεκδικήσεις της απεργίας περιλαμβάνουν:

  • Οριζόντια αύξηση 20% στους μισθούς όλων των κατηγοριών προσωπικού (ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ, ΥΕ) και μισθολογική εξέλιξη (ξεπάγωμα των κλιμακίων) για κάθε δύο χρόνια πραγματικής υπηρεσίας.

  • Επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού, δηλαδή των δώρων Χριστουγέννων, Πάσχα και του επιδόματος αδείας που περικόπηκαν βίαια.

  • Εξομοίωση των αποζημιώσεων και των επιδομάτων των υπαλλήλων των Περιφερειών με εκείνα αντίστοιχων ελεγκτικών μηχανισμών και υπηρεσιών άλλων φορέων του στενού δημόσιου τομέα.

  • Θεσμοθέτηση και χορήγηση ειδικού ελεγκτικού επιδόματος για όλους τους υπαλλήλους που στελεχώνουν τις ελεγκτικές διευθύνσεις και τις υποστηρικτικές δομές των Περιφερειών.

  • Υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ΣΣΕ) μεταξύ της Ομοσπονδίας και των αρμόδιων υπουργείων, η οποία θα κατοχυρώνει θεσμικά δικαιώματα και μη μισθολογικές παροχές.

Στο στόχαστρο ο νέος Κώδικας Αυτοδιοίκησης και η Μονιμότητα

Ιδιαίτερη αίσθηση προκάλεσε η αναλυτική τοποθέτηση της προέδρου για τις θεσμικές αναδιαρθρώσεις που προωθούνται αυτήν την περίοδο. Η κ. Πανουτσάκου στάθηκε επικριτικά απέναντι στον νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τη διαδικασία αναθεώρησης του Συντάγματος που βρίσκονται στο επίκεντρο της συζήτησης στη Βουλή.

Η ίδια προειδοποίησε ότι πίσω από τις ωραίες λέξεις κρύβεται μια μεθοδευμένη προσπάθεια για την άρση της μονιμότητας των δημοσίων υπαλλήλων και την εισαγωγή «δημοσιονομικών κοφτών» που θα μπλοκάρουν οποιαδήποτε κοινωνική ή μισθολογική παροχή. Παράλληλα, άσκησε κριτική στο αυστηροποιημένο πειθαρχικό πλαίσιο, το οποίο, όπως ανέφερε, λειτουργεί ως μοχλός πίεσης και τρομοκράτησης των εργαζομένων, ενώ έκανε ειδική αναφορά στην ανάγκη τροποποίησης του άρθρου 731 του σχετικού νομοθετήματος.

Ραντεβού στο Υπουργείο Οικονομικών στις 24 Ιουνίου

Το Κάλεσμα της ΟΣΥΑΠΕ: «Φτάνει πια! Δεν μπορούμε να ανεχόμαστε άλλο την κυβέρνηση και τις περιφερειακές αρχές να υποβαθμίζουν τη ζωή μας, να πετάνε τα αιτήματά μας στο καλάθι των αχρήστων και να μετατρέπουν τις υπηρεσίες σε πεδία επιχειρηματικής δράσης. Στις 24 Ιούνη παίρνουμε την κατάσταση στα χέρια μας».

Η Ομοσπονδία καλεί όλους τους πρωτοβάθμιους συλλόγους ανά την Ελλάδα να οργανώσουν την επιτυχία της απεργίας με Γενικές Συνελεύσεις, περιοδείες στους χώρους δουλειάς και ανάρτηση πανό στα κεντρικά κτίρια των Περιφερειών.

Η κεντρική απεργιακή συγκέντρωση των εργαζομένων έχει προγραμματιστεί για την Τετάρτη 24 Ιουνίου 2026, στις 10:30 π.μ., έξω από το Υπουργείο Οικονομικών στην Αθήνα, ενώ αντίστοιχες παραστάσεις διαμαρτυρίας και συγκεντρώσεις θα λάβουν χώρα στις έδρες όλων των Περιφερειακών Ενοτήτων της χώρας.