Στο επίκεντρο των διεκδικήσεων για την αναβάθμιση της δημόσιας υγείας στη Μεσσηνία φέρνει το Νομαρχιακό Τμήμα της ΑΔΕΔΥ το φλέγον ζήτημα της διοικητικής αυτονόμησης του Νοσοκομείου Κυπαρισσίας, ζητώντας τον άμεσο τερματισμό της διασύνδεσής του με το Νοσοκομείο της Καλαμάτας.
FARENEWS.GR: ΥΓΕΙΑ / ΜΕΣΣΗΝΙΑ
Το συνδικαλιστικό όργανο πραγματοποίησε επίσκεψη στους χώρους του Νοσοκομείου Κυπαρισσίας, όπου είχε διαδοχικές, κρίσιμες συναντήσεις με την Υποδιοικήτρια του ιδρύματος, καθώς και με εκπροσώπους του νοσηλευτικού προσωπικού, προκειμένου να καταγραφούν οι τρέχουσες ανάγκες και τα οξυμένα προβλήματα της μονάδας.
Ένα μοντέλο του 2012 που απέτυχε στην πράξη
Μετά την ολοκλήρωση της αυτοψίας και των επαφών, το Ν.Τ. ΑΔΕΔΥ Μεσσηνίας πήρε ξεκάθαρη θέση, υπογραμμίζοντας ότι το υφιστάμενο καθεστώς διοικητικής σύνδεσης, το οποίο επιβλήθηκε το μακρινό 2012, έχει κλείσει τον κύκλο του αφήνοντας πίσω του αρνητικό ισοζύγιο:
«Η υφιστάμενη διοικητική σύνδεση, που ισχύει από το 2012, δεν έχει προσφέρει τα αναμενόμενα οφέλη για το Νοσοκομείο Κυπαρισσίας και δεν έχει συμβάλει ουσιαστικά στην αντιμετώπιση των προβλημάτων που αυτό αντιμετωπίζει. Ήρθε η ώρα να προχωρήσει η αποσύνδεση των Νοσοκομείων Καλαμάτας και Κυπαρισσίας».
Καθολικό αίτημα της τοπικής κοινωνίας
Σύμφωνα με την ΑΔΕΔΥ, η θέση αυτή δεν αποτελεί απλώς μια συνδικαλιστική διεκδίκηση, αλλά εκφράζει το σύνολο των φορέων, των συλλόγων και της τοπικής κοινωνίας της Κυπαρισσίας. Οι πολίτες της ευρύτερης περιοχής εκτιμούν ότι η αποσύνδεση αποτελεί τη μοναδική ρεαλιστική διέξοδο, ώστε το νοσοκομείο να ενισχυθεί αυτόνομα, αποτελεσματικά και με στοχευμένους πόρους, απαντώντας στις αυξημένες ανάγκες μόνιμων κατοίκων και επισκεπτών.
Το μπαλάκι στο Υπουργείο Υγείας
Η ανακοίνωση του Νομαρχιακού Τμήματος κλείνει με ένα σαφές μήνυμα προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας, καλώντας την να αναλάβει τις ευθύνες της απέναντι σε ένα ύψιστο κοινωνικό αγαθό:
«Η υγεία αφορά όλους τους πολίτες. Για τον λόγο αυτό, το Υπουργείο Υγείας οφείλει να λάβει σοβαρά υπόψη τη βούληση της τοπικής κοινωνίας και να δώσει άμεση προτεραιότητα τόσο στην αποσύνδεση των δύο νοσοκομείων όσο και στην ουσιαστική ενίσχυση του Νοσοκομείου Κυπαρισσίας, ώστε να παρέχει επαρκείς και ποιοτικές υπηρεσίες υγείας».
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Ήρθε η ώρα να προχωρήσει η αποσύνδεση των Νοσοκομείων Καλαμάτας και Κυπαρισσίας.
Η υφιστάμενη διοικητική σύνδεση, που ισχύει από το 2012, δεν έχει προσφέρει τα αναμενόμενα οφέλη για το Νοσοκομείο Κυπαρισσίας και δεν έχει συμβάλει ουσιαστικά στην αντιμετώπιση των προβλημάτων που αυτό αντιμετωπίζει.
Φορείς, σύλλογοι και η τοπική κοινωνία της Κυπαρισσίας ζητούν την άμεση αποσύνδεση των δύο νοσοκομείων, καθώς εκτιμούν ότι μόνο με αυτόν τον τρόπο το Νοσοκομείο Κυπαρισσίας θα μπορέσει να ενισχυθεί αποτελεσματικά και να ανταποκριθεί στις αυξημένες ανάγκες της ευρύτερης περιοχής.
Η υγεία αποτελεί ύψιστο κοινωνικό αγαθό και αφορά όλους τους πολίτες.
Για τον λόγο αυτό, το Υπουργείο Υγείας οφείλει να λάβει σοβαρά υπόψη τη βούληση της τοπικής κοινωνίας και να δώσει άμεση προτεραιότητα τόσο στην αποσύνδεση των δύο νοσοκομείων όσο και στην ουσιαστική ενίσχυση του Νοσοκομείου Κυπαρισσίας, ώστε να παρέχει επαρκείς και ποιοτικές υπηρεσίες υγείας στους κατοίκους και τους επισκέπτες της περιοχής