Ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Μεσσηνίας (Σ.Φ.Μ.) ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία έναν πλούσιο κύκλο λογοτεχνικών δράσεων. Κατά τους μήνες Φεβρουάριο και Μάρτιο του 2026, ο Σύνδεσμος διοργάνωσε τέσσερις σημαντικές εκδηλώσεις στην πόλη της Καλαμάτας. Οι δράσεις αυτές ανέδειξαν την ποίηση, την ιστορική έρευνα και το σύγχρονο μυθιστόρημα.
Η Αρχή με Ποίηση στο 1ο Γυμνάσιο
Οι εκδηλώσεις άνοιξαν την Παρασκευή, 13 Φεβρουαρίου, στο 1ο Γυμνάσιο Καλαμάτας. Το κοινό γνώρισε την ποιητική συλλογή της Θάλειας Νικολαΐδου με τίτλο «Φωνήματα…». Η Εύη Ντινοπούλου και η Έφη Πράτη ανέλυσαν το έργο της ποιήτριας. Παράλληλα, η Παναγιώτα Ηλιοπούλου διάβασε αποσπάσματα, ενώ η εκδήλωση περιλάμβανε και οπτικοποιημένη απαγγελία.
Λογοτεχνία και Ιστορία στο Επίκεντρο
Στη συνέχεια, τη Δευτέρα 2 Μαρτίου, το Πνευματικό Κέντρο Καλαμάτας φιλοξένησε τον συγγραφέα Κώστα Ακρίβο. Οι παρευρισκόμενοι συζήτησαν για το βιβλίο του «Όνομα πατρός: Δούναβης» με τη συμμετοχή της Μαρίας Μήτση, της Πωλλέτας Ψυχογυιοπούλου και της Αντωνίας Παυλάκου. Την ατμόσφαιρα πλαισίωσε μουσικά ο Αντώνης Δρέτας.
Λίγες ημέρες αργότερα, στις 6 Μαρτίου, το ενδιαφέρον μεταφέρθηκε στην ιστορία και τον ρόλο των γυναικών στην Επανάσταση. Στο ξενοδοχείο «REX», παρουσιάστηκε το έργο της Ευγενίας Κατούφα. Ο καθηγητής Θανάσης Χρήστου, μαζί με τις Π. Ψυχογυιοπούλου, Α. Ρουμελιώτου και Α. Ψαρούλη, φώτισαν τη γυναικεία συμβολή στον Αγώνα.
Γιορτή για την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης
Ο κύκλος έκλεισε την Τετάρτη, 18 Μαρτίου, στη Λαϊκή Βιβλιοθήκη. Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης, οι ποιητές Γιάννης Ανδρουλιδάκης, Άγγελος Λάππας και Γιάννης Σόλαρης διάβασαν έργα τους. Οι Έφη Πράτη, Βασίλης Μπαζάνης και Πωλλέτα Ψυχογυιοπούλου συνομίλησαν μαζί τους, κλείνοντας με τον καλύτερο τρόπο αυτό το πολιτιστικό οδοιπορικό