Κορυφώθηκαν οι λατρευτικές εκδηλώσεις στον ιστορικό Ιερό Ναό της Πάνω Πόλης χοροστατούντος του Μητροπολίτη κ. Χρυσοστόμου – Μηνύματα από τους Γ. Λαμπρόπουλο, Π. Μαντά και Γ. Λεβεντάκη.
FARENEWS.GR: ΚΟΙΝΩΝΙΑ / ΜΕΣΣΗΝΙΑ
Με θρησκευτική κατάνυξη, εκκλησιαστική λαμπρότητα και μαζική συμμετοχή πιστών η Κυπαρισσία τίμησε την εορτή του Αγίου Πνεύματος. Επίκεντρο των λατρευτικών εκδηλώσεων αποτέλεσε ο ιστορικός Ιερό Ναός της Αγίας Τριάδος, ο οποίος δεσπόζει στην γραφική Πάνω Πόλη.
Λαμπρός εορτασμός και λιτανεία στην Πάνω Πόλη
Οι εορταστικές ακολουθίες ξεκίνησαν το απόγευμα της Κυριακής με την τέλεση του Αρχιερατικού Εσπερινού μετά Αρτοκλασίας, ενώ το πρωί της Δευτέρας, 1ης Ιουνίου 2026, τελέστηκαν ο Όρθρος και η Πανηγυρική Αρχιερατική Θεία Λειτουργία. Σε όλες τις ιερατικές ακολουθίες χοροστάτησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Τριφυλίας και Ολυμπίας κ. Χρυσόστομος.
Αμέσως μετά πραγματοποιήθηκε με κάθε επισημότητα η λιτανεία της Ιερής Εικόνας στους δρόμους της πόλης. Την εικόνα μετέφεραν με ευλάβεια στελέχη και εθελοντές του Πυροσβεστικού Σώματος, ενώ συμμετείχε η Δημοτική Φιλαρμονική Κυπαρισσίας. Η θρησκευτική πομπή κατέληξε στον Καθεδρικό Ιερό Ναό Αγίου Αθανασίου Αρχιεπισκόπου Χριστιανουπόλεως, όπου και πραγματοποιήθηκε η Απόλυση.
Στο πλαίσιο του εορτασμού, ο Δήμαρχος Τριφυλίας, Γεώργιος Λεβεντάκης, σε μήνυμά του υπογράμμισε: “Η Ορθόδοξη Εκκλησία, τιμά την ημέρα αυτή, πρώτη του μήνα Ιουνίου φέτος, τη Δευτέρα του Αγίου Πνεύματος, μια ημέρα αφιερωμένη στο τρίτο πρόσωπο της Αγίας Τριάδας. Πρόκειται για μία από τις σημαντικότερες εορτές του εκκλησιαστικού έτους, που μας υπενθυμίζει τη διαρκή παρουσία και δράση του Αγίου Πνεύματος, γύρω μας και μέσα μας. Είθε το Άγιο Πνεύμα, να χαρίζει σε όλους μας υγεία, αγάπη, δύναμη, ψυχική γαλήνη και να οδηγεί σε δρόμους φωτεινούς,την σκέψη και τα βήματά μας στη ζωή. Χρόνια Πολλά, στην Κυπαρισσία και την γραφική Άνω Πόλη της, που γιορτάζει σήμερα. Χρόνια Πολλά και ευλογημένα, για όλους μας!”
Πολιτικές παρουσίες και μηνύματα για έργα πνοής
Η μεγάλη θρησκευτική γιορτή συγκέντρωσε πλήθος εκπροσώπων των πολιτικών και αυτοδιοικητικών αρχών. Το «παρών» έδωσαν ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Γιάννης Λαμπρόπουλος, ο βουλευτής Περικλής Μαντάς, ο Αντιπεριφερειάρχης Αναστάσιος Αδαμόπουλος, ο πρόεδρος του Δ.Σ. Τριφυλίας Χαράλαμπος Αυρηλιώνης, η επικεφαλής της αντιπολίτευσης Χάιδω Παναγιωτοπούλου, αντιδήμαρχοι, δημοτικοί και τοπικοί σύμβουλοι, καθώς και εκπρόσωποι Συλλόγων.
Με αφορμή την παρουσία τους στην Κυπαρισσία, οι βουλευτές του νομού εξέφρασαν τις ευχές τους και εστίασαν σε κρίσιμα ζητήματα για το μέλλον της περιοχής:
-
Γιάννης Λαμπρόπουλος (Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη): Αναφέρθηκε στον οδικό άξονα Τσακώνα–Πύργος, ξεκαθαρίζοντας πως η απόφαση υλοποίησης είναι ειλημμένη. Όπως δήλωσε, μετά από πρόσφατη επαφή του με τον αρμόδιο υπουργό, «το νερό έχει μπει στο αυλάκι», το έργο θα γίνει και πλέον αναμένεται η απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το μοντέλο χρηματοδότησής του.
-
Περικλής Μαντάς (Βουλευτής Μεσσηνίας): αναφέρθηκε στην διασφάλιση 1,1 εκατ. ευρώ για την ανακατασκευή του γηπέδου Κυπαρισσίας, ενώ για το Νοσοκομείο Κυπαρισσίας προανήγγειλε συνάντηση στο Υπουργείο Υγείας τις επόμενες ημέρες. Για τον οδικό άξονα Πύργος–Καλό Νερό–Τσακώνα ανέφερε ότι ξεκίνησαν με τον παραχωρησιούχο οι νέες μελέτες κόστους-οφέλους για την έγκριση από την Κομισιόν.
