Μ. Μάκαρης: «Ο αιγιαλός είναι δημόσιο αγαθό – Όχι στον αποκλεισμό των πολιτών από τη θάλασσα»

Φρένο στα σχέδια για τη δημιουργία κλειστού πολυτελούς τουριστικού χωριού με 248 κατοικίες στη δυτική παραλία επιχειρεί να βάλει η περιφερειακή παράταξη, καταγγέλλοντας προσπάθεια ιδιωτικοποίησης του αιγιαλού.

FARENEWS.GR: ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ / ΚΑΛΑΜΑΤΑ / ΠΕΡΙΦΈΡΕΙΑ

Σε μείζον πολιτικό και κοινωνικό ζήτημα για την Καλαμάτα εξελίσσεται το μέλλον της περιοχής του Μπουρνιά, καθώς η περιφερειακή παράταξη «Πρώτα η Πελοπόννησος» προχώρησε σε μια βαρυσήμαντη καταγγελία-παρέμβαση. Με κοινή τους δήλωση, ο επικεφαλής Μανώλης Μάκαρης και τα στελέχη της παράταξης, Γιάννης Σιάτος, Παναγιώτης Μερμίγκης και Γεώργιος Φαράντος, ξεκαθαρίζουν ότι η τελευταία μεγάλη αδόμητη παραλιακή ζώνη της πόλης πρέπει να παραμείνει δημόσια και ελεύθερα προσβάσιμη.

Η παράταξη φέρνει στο φως τις λεπτομέρειες του σχεδιαζόμενου έργου, εκφράζοντας την έντονη ανησυχία της για τις μεθοδεύσεις που, όπως υποστηρίζει, οδηγούν στην εκχώρηση του αιγιαλού σε ιδιωτικά συμφέροντα μέσω «εξπρές» διαδικασιών.

Τι προβλέπει η επένδυση: 5άστερο ξενοδοχείο και 248 πολυτελείς κατοικίες

Σύμφωνα με τα έγγραφα της πολύ βραχείας δημόσιας διαβούλευσης που επικαλείται η παράταξη, στην έκταση του Μπουρνιά σχεδιάζεται μια θηριώδης τουριστική ανάπτυξη.

Το πλάνο της επένδυσης περιλαμβάνει:

  • Έκταση μαμούθ: Αξιοποίηση χώρου που ξεπερνά τα 205 στρέμματα.

  • Ξενοδοχειακό συγκρότημα: Ανέγερση ξενοδοχείου 5 αστέρων, δυναμικότητας 140 δωματίων.

  • Τουριστικό χωριό: Κατασκευή 248 πολυτελών κατοικιών.

  • Υπερδόμηση: Η συνολική δόμηση αναμένεται να αγγίξει τα 40.000 τ.μ.

Παράλληλα, ο επενδυτής έχει ήδη αιτηθεί την υπαγωγή του έργου καθεστώς Στρατηγικών Επενδύσεων και την έγκριση Ειδικού Σχεδίου Χωρικής Ανάπτυξης Δημοσίων Ακινήτων (ΕΣΧΑΣΕ), προκειμένου να επισπευσθούν οι διαδικασίες παράκαμψης του υφιστάμενου πολεοδομικού σχεδιασμού της Καλαμάτας.

Το «αγκάθι» της παραχώρησης του αιγιαλού

Το πλέον ανησυχητικό στοιχείο της υπόθεσης, σύμφωνα με την παράταξη «Πρώτα η Πελοπόννησος», εντοπίζεται στον φάκελο της επένδυσης, όπου ζητείται ρητά η αξιοποίηση των ειδικών διατάξεων για την αποκλειστική παραχώρηση χρήσης του αιγιαλού και της παραλίας για τις ανάγκες του resort.

«Με απλά λόγια, δεν συζητάμε μόνο για την κατασκευή ενός ξενοδοχείου», επισημαίνουν οι Μάκαρης, Σιάτος, Μερμίγκης και Φαράντος. «Συζητάμε για μια επένδυση που ζητά να αποκτήσει ειδικά δικαιώματα χρήσης πάνω στον αιγιαλό και την παραλία, σε έναν χώρο που σήμερα είναι δημόσιος και προσβάσιμος σε όλους για αναψυχή, περίπατο και κολύμβηση».

«Η ανάπτυξη πρέπει να υπηρετεί την κοινωνία και όχι να την αποκλείει»

Τα στελέχη της αυτοδιοίκησης ξεκαθαρίζουν ότι δεν τάσσονται δογματικά απέναντι στην επιχειρηματικότητα και τις επενδύσεις, αλλά βάζουν μια κόκκινη γραμμή στην υποβάθμιση των δικαιωμάτων των πολιτών.

Το δίλημμα που θέτουν προς την κοινωνία της Καλαμάτας είναι σαφές: Θέλουμε μια ελεύθερη παραλία ή την προέκταση ενός κλειστού ιδιωτικού χωριού για λίγους; «Η ανάπτυξη πρέπει να υπηρετεί την κοινωνία και όχι να την αποκλείει. Η Δυτική Παραλία ανήκει στους πολίτες της Καλαμάτας. Ο αιγιαλός και η παραλία είναι δημόσια αγαθά και δεν πωλούνται», καταλήγει η ανακοίνωση της παράταξης.