Σε λειτουργία οι δύο νέες εξισωτικές δεξαμενές στο Πήδημα: Θωρακίζεται η ύδρευση της Καλαμάτας

Μια καθοριστική παρέμβαση της ΔΕΥΑΚ και του Συνδέσμου Ύδρευσης τέθηκε σε εφαρμογή, δίνοντας οριστική λύση στη σταθερότητα του κεντρικού αγωγού Φ600 για τις αυξημένες ανάγκες του καλοκαιριού.

FARENEWS.GR: ΚΑΛΑΜΑΤΑ / ΥΠΟΔΟΜΕΣ & ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Καλαμάτα, 19 Ιουνίου 2026 – Σε πλήρη λειτουργία τέθηκαν σήμερα, Παρασκευή 19 Ιουνίου 2026, οι δύο νέες εξισωτικές δεξαμενές νερού στο Πήδημα Μεσσηνίας. Πρόκειται για μια ιδιαίτερα σημαντική τεχνική παρέμβαση της ΔΕΥΑ Καλαμάτας, σε στενή συνεργασία με τον Σύνδεσμο Ύδρευσης, η οποία στοχεύει στην ομαλή λειτουργία του κεντρικού υδρευτικού συστήματος και την οριστική εξάλειψη των προβλημάτων πίεσης που είχαν εμφανιστεί στο παρελθόν.

Η εξέλιξη αυτή έρχεται να θωρακίσει τη λειτουργία του κεντρικού αγωγού Φ600 και να εγγυηθεί την ασφάλεια της υδροδότησης, σε μια κρίσιμη χρονική περίοδο όπου οι ανάγκες του Δήμου Καλαμάτας, αλλά και των όμορων περιοχών, κορυφώνονται. Είναι ενδεικτικό ότι κατά τις περιόδους αιχμής, για να καλυφθούν πλήρως ο Δήμος Καλαμάτας, τμήματα του Δήμου Μεσσήνης και του Δήμου Δυτικής Μάνης, απαιτείται παροχή που ξεπερνά τα 1.200 κυβικά μέτρα νερού ανά ώρα.

Η τεχνική λύση και η αυτοψία από τον Δήμαρχο

Οι δύο νέες εξισωτικές δεξαμενές έχουν χωρητικότητα 30 κυβικών μέτρων η καθεμία και προσφέρουν την απαραίτητη σταθερότητα στις πιέσεις του δικτύου. Το σημείο των εγκαταστάσεων επισκέφθηκε ο Δήμαρχος Καλαμάτας, Θανάσης Βασιλόπουλος, συνοδευόμενος από τον Πρόεδρο της ΔΕΥΑΚ Ανδρέα Καραγιάννη και τον Πρόεδρο του Συνδέσμου Ύδρευσης Χρήστο Μωραγιάννη, όπου και ενημερώθηκε από την τεχνική υπηρεσία.

Σε δηλώσεις του, ο κ. Βασιλόπουλος αναφέρθηκε στο ιστορικό του σημείου και τις προσπάθειες της δημοτικής αρχής:

«Πριν από τρία χρόνια είχαμε μια πολύ μεγάλη βλάβη εδώ, καθώς καταστράφηκε η τότε εξισωτική δεξαμενή. Με άμεσες παρεμβάσεις συνδέσαμε τον αγωγό, τοποθετήσαμε inverter και ρυθμιστές πίεσης, στέλνοντας νερό απευθείας από τις πηγές του Πηδήματος για να γεμίζει η δεξαμενή του Κάστρου. Αυτό λειτούργησε, αλλά εχθρός του καλού είναι το καλύτερο. Οι νέες δεξαμενές ενισχύουν ακόμη περισσότερο το δίκτυο Φ600 και αξίζουν συγχαρητήρια σε όλα τα στελέχη της ΔΕΥΑΚ και του Συνδέσμου Ύδρευσης για τη συνεργασία».

Έπεται η μεγάλη δεξαμενή στον Άγιο Φλώρο

Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ, Ανδρέας Καραγιάννης, τόνισε τη σημασία του έργου για την καθημερινότητα των πολιτών: «Δημιουργούμε τις απαραίτητες συνθήκες για την εύρυθμη λειτουργία του αγωγού. Οι εξισωτικές δεξαμενές μάς δίνουν μεγαλύτερη ευελιξία στη διαχείριση του νερού και συμβάλλουν στη σταθερότητα του συστήματος».

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι δύο αυτές νέες δεξαμενές στο Πήδημα αποτελούν ένα σημαντικό ενδιάμεσο έργο. Ο τελικός στρατηγικός σχεδιασμός προβλέπει την κατασκευή μιας μεγάλης εξισωτικής δεξαμενής στον Άγιο Φλώρο, η οποία θα υποστηρίξει το νέο μεγάλο δίκτυο του αγωγού Φ800 μόλις ολοκληρωθεί η κατασκευή του.