Ο Υπουργός Υποδομών παρουσίασε το εθνικό σχέδιο «Μαριέττα Γιαννάκου», ανέλυσε την πορεία των μεγάλων οδικών αξόνων και έδωσε το πράσινο φως για το νέο Κλειστό Γυμναστήριο στα Γιαννιτσάνικα.
FARENEWS.GR: ΥΠΟΔΟΜΕΣ / ΠΑΙΔΕΙΑ / ΚΑΛΑΜΑΤΑ
Ένα πάγιο αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας και των κατοίκων της ανατολικής πλευράς της Καλαμάτας εισέρχεται επίσημα σε τροχιά υλοποίησης. Στο γραφείο του Δημάρχου Καλαμάτας παρουσιάστηκε σήμερα, Παρασκευή 26 Ιουνίου 2026, το ολοκληρωμένο σχέδιο για το έργο «Προσθήκη κτιρίου γυμναστηρίου & διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου στο 22ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας». Το έργο θα εκτελέσει ο δημόσιος φορέας «Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.» (ΚΤΥΠ).
Η διοίκηση του Οργανισμού έχει ήδη εγκρίνει τη διακήρυξη και τα συμβατικά τεύχη. Έτσι, ανοίγει ο δρόμος για τον ηλεκτρονικό διαγωνισμό του έργου με τον τίτλο «Μελέτη – Κατασκευή: Προσθήκη Γυμναστηρίου στο 22ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας – Γιαννιτσάνικα», με τον συνολικό προϋπολογισμό να ανέρχεται στο ποσό των 2.491.865 ευρώ.
Η επίσημη παρουσίαση έγινε παρουσία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρίστου Δήμα, της διοίκησης της ΚΤΥΠ Α.Ε. και σύσσωμης της πολιτικής ηγεσίας του νομού. Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Γιάννης Λαμπρόπουλος, οι βουλευτές Μεσσηνίας Μίλτος Χρυσομάλλης και Περικλής Μαντάς, καθώς και ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Δημήτρης Πτωχός. Τον Οργανισμό ΚΤΥΠ Α.Ε. εκπροσώπησαν ο Πρόεδρος Τιμολέων Κατσίπος και ο Μεσσήνιος Διευθύνων Σύμβουλος Θανάσης Γιάνναρης.
Θ. Βασιλόπουλος: «Σχεδιάζουμε την Καλαμάτα της νέας εποχής»
Ο Δήμαρχος Καλαμάτας Θανάσης Βασιλόπουλος υποδέχθηκε με θέρμη τον Υπουργό και εξήρε το επίπεδο της συνεργασίας τους. Ο κ. Βασιλόπουλος υπογράμμισε τη σημασία που έχει για την Αυτοδιοίκηση η ύπαρξη κυβερνητικών στελεχών που επιδεικνύουν αντανακλαστικά και προσφέρουν λύσεις.
«Οι Κτιριακές Υποδομές αποτελούν έναν δημόσιο φορέα που εμείς οι αυτοδιοικητικοί αισθανόμαστε ιδιαίτερα κοντά μας», δήλωσε ο Δήμαρχος, μιλώντας παράλληλα και με την ιδιότητα του Προέδρου της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων (ΠΕΔ) Πελοποννήσου και μέλους της ΚΕΔΕ.
Ο δήμαρχος αναφέρθηκε στο ευρύ φάσμα έργων της ΚΤΥΠ στην περιοχή, ξεχωρίζοντας την επικείμενη τελική υπογραφή για την ενεργειακή αναβάθμιση του Δικαστικού Μεγάρου Καλαμάτας.
Στη συνέχεια, ο κ. Βασιλόπουλος τοποθέτησε το νέο γυμναστήριο στο ευρύτερο πλαίσιο ανάπτυξης της Καλαμάτας ως μίας από τις 100 κλιματικά ουδέτερες και έξυπνες πόλεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σημείωσε ότι δίπλα στα στρατηγικά έργα υποδομής, όπως ο οδικός άξονας Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, η παραχώρηση του αεροδρομίου και η προοπτική του Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα, η Δημοτική Αρχή δίνει εξίσου μεγάλη έμφαση στις σχολικές υποδομές.
Στο πλαίσιο αυτό, υπενθύμισε την ένταξη τριών μεγάλων σχολικών μονάδων της πόλης (6ο Γυμνάσιο, 5ο ΓΕΛ, 2ο ΕΠΑΛ) στη δεύτερη φάση του εθνικού προγράμματος «Μαριέττα Γιαννάκου». Αναφορικά με το έργο στα Γιαννιτσάνικα, τόνισε ότι πρόκειται για τον καρπό μιας συστηματικής προσπάθειας και μελέτης που ξεκίνησε πριν από ενάμισι χρόνο.
Χρ. Δήμας: «Η μεγαλύτερη προσπάθεια αναβάθμισης σχολείων στη χώρα»
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας εξέφρασε την ιδιαίτερη αγάπη του για την πόλη της Καλαμάτας και δήλωσε ικανοποιημένος από τη συνεργασία με τον Δήμο, την Περιφέρεια και τους Μεσσήνιους κοινοβουλευτικούς.
Ο κ. Δήμας εξήγησε ότι η δημιουργία του κλειστού γυμναστηρίου στο 22ο Δημοτικό Σχολείο αποτέλεσε αντικείμενο συζήτησης με την ηγεσία της ΚΤΥΠ από τις πρώτες ημέρες ανάληψης των καθηκόντων του. Ιδιαίτερη μνεία έκανε στον Διευθύνοντα Σύμβουλο, Θανάση Γιάνναρη, ο οποίος ως Μεσσήνιος ανέδειξε αμέσως τη σημασία της συγκεκριμένης υποδομής για την τοπική κοινωνία των Γιαννιτσανίκων.
Ο Υπουργός συνέδεσε το έργο με το εθνικό πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου», το οποίο υλοποιείται με πρωτοβουλία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.
«Μέσω των Κτιριακών Υποδομών αναβαθμίστηκαν ήδη 430 σχολεία σε όλη την Ελλάδα μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, με τη Μεσσηνία να έχει σημαντικό μερίδιο. Φέτος συνεχίζουμε δυναμικά με νέες εντάξεις», σημείωσε ο κ. Δήμας.
Ο κ. Δήμας επίσης έδωσε το στίγμα της κυβερνητικής πολιτικής. Ο Υπουργός εστίασε στην αναβάθμιση των σχολικών μονάδων και την εξέλιξη των μεγάλων υποδομών της Πελοποννήσου.
📢 Αναλυτικά οι δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών, Χρίστου Δήμα:
«Εκφράζω τη μεγάλη μου χαρά που βρίσκομαι ξανά στην Καλαμάτα. Ευχαριστώ θερμά τον Δήμαρχο, τους αντιδημάρχους και τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου για την υποδοχή. Αγαπώ πραγματικά αυτή την πόλη και τον κόσμο της.
Όλοι οι γονείς επιθυμούμε την καλύτερη δυνατή διαβίωση των παιδιών μας μέσα στα σχολεία. Θέλουμε οι μαθητές να αθλούνται με ασφάλεια, ακόμα και υπό δύσκολες καιρικές συνθήκες. Ένα σύγχρονο κλειστό γυμναστήριο, όπως αυτό στα Γιαννιτσάνικα, εξυπηρετεί απόλυτα αυτόν τον σκοπό. Το συγκεκριμένο έργο αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα για όλους μας. Οι υποδομές της παιδείας βρίσκονται πάνω από κόμματα και σκοπιμότητες.
Με πρωτοβουλία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ανακοινώσαμε στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης το 2024 το πρόγραμμα “Μαριέττα Γιαννάκου”. Το πρόγραμμα αυτό αποτελεί τη μεγαλύτερη επιχείρηση της ελληνικής πολιτείας για την ουσιαστική ανακαίνιση των σχολικών κτιρίων σε ολόκληρη τη χώρα.
Πέρυσι, οι Κτιριακές Υποδομές επιτέλεσαν ένα μικρό θαύμα. Ευχαριστώ ειλικρινά τη διοίκηση και όλα τα στελέχη του Οργανισμού. Καταφέραμε και αναβαθμίσαμε 430 σχολεία σε όλη την επικράτεια μέσα σε ελάχιστο χρόνο. Παραδώσαμε τις μονάδες έτοιμες και ασφαλείς με την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Οι παρεμβάσεις μας περιλαμβάνουν τη ριζική διαμόρφωση των προαύλιων χώρων. Τοποθετούμε ειδικό ελαστικό τάπητα στα γήπεδα μπάσκετ. Τοποθετούμε επίσης μπασκέτες υψηλών προδιαγραφών και δίχτυα για το βόλεϊ. Παράλληλα, οι εργάτες προχωρούν σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χρωματισμούς, ανακαινίζουν πλήρως τους χώρους υγιεινής και εξασφαλίζουν την πρόσβαση των ατόμων με αναπηρία.
Ο νομός Μεσσηνίας είχε εντάξει οκτώ σχολεία στην πρώτη φάση. Φέτος, εντάσσουμε άλλα πέντε σχολεία στη δεύτερη φάση του προγράμματος. Τα τρία σχολεία λειτουργούν στην Καλαμάτα, ένα στον Μελιγαλά και ένα στην Κυπαρισσία. Διευκρινίζω ότι τα Υπουργεία Παιδείας και Εσωτερικών επέλεξαν τις συγκεκριμένες μονάδες βάσει της λίστας που συνέταξαν από κοινού πριν από δύο χρόνια.»
Οι τοποθετήσεις της πολιτικής ηγεσίας και των βουλευτών της Μεσσηνίας
Γιάννης Λαμπρόπουλος (Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη):
«Διατηρούμε μια άψογη και διαρκή συνεργασία με τον Υπουργό Χρίστο Δήμα. Όλοι οι δήμαρχοι και οι βουλευτές της περιοχής αναγνωρίζουν το έργο του και τον ευχαριστούν δημόσια. Σήμερα ακούσαμε εξαιρετικά νέα για τους τομείς των υποδομών, της παιδείας, της νεολαίας αλλά και των αγροτών μας.
Θα συνεχίσουμε αυτή την κοινή προσπάθεια με καθημερινή παρακολούθηση όλων των ανοιχτών θεμάτων. Η Περιφέρεια, οι Δήμοι και το Υπουργείο λειτουργούν ως ένας ενιαίος μηχανισμός. Πασχίζουμε καθημερινά για το καλό της Μεσσηνίας. Όταν διακυβεύεται το συμφέρον του τόπου μας, παραμερίζουμε τις κομματικές διαφορές και συνεννοούμαστε απόλυτα. Πετυχαίνουμε τους στόχους μας μόνο με ενότητα.»
Μίλτος Χρυσομάλλης (Βουλευτής Μεσσηνίας):
«Το Υπουργείο Υποδομών κρατά τα κλειδιά της ανάπτυξης για την ελληνική επαρχία. Οι δρόμοι, τα αρδευτικά δίκτυα και οι μεγάλες κατασκευές αποτελούν τα απαραίτητα εργαλεία για την οικονομική πρόοδο. Για εμάς τους βουλευτές της περιφέρειας, η ύπαρξη ενός υπουργού με κοινή λογική αποτελεί ευλογία. Ο Χρίστος Δήμας αποφασίζει γρήγορα, αντιμετωπίζει κατάματα τα προβλήματα και δίνει καθαρές απαντήσεις.
Η Μεσσηνία περιμένει πολλά κρίσιμα έργα για δεκαετίες. Τα δίκτυα του αρδευτικού φράγματος είναι έτοιμα από το 2014. Επίσης, η υπογραφή της σύμβασης για το αεροδρόμιο Καλαμάτας ήρθε μετά από πολυετείς καθυστερήσεις. Πιστεύουμε ότι ο ανάδοχος θα τρέξει γρήγορα τις διαδικασίες τώρα.
Ως μηχανικός και ως βουλευτής, οφείλω να εξάρω τη συνέπεια της ΚΤΥΠ Α.Ε. Ο Οργανισμός τηρεί ευλαβικά τα χρονοδιαγράμματα και τους προϋπολογισμούς. Αν όλο το ελληνικό δημόσιο λειτουργούσε με τη συνέπεια των Κτιριακών Υποδομών, η χώρα μας θα αποτελούσε πρότυπο για όλη την Ευρώπη. Συγχαίρω τον Πρόεδρο Τίμο Κατσίπο και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Θανάση Γιάνναρη για το έργο τους.»
Περικλής Μαντάς (Βουλευτής Μεσσηνίας):
«Ο αθλητισμός προστατεύει τα παιδιά μας από τις σύγχρονες προκλήσεις και τις παγίδες της εποχής. Κάθε ευρώ που επενδύουμε στις αθλητικές υποδομές επιστρέφει ως κέρδος στην τοπική κοινωνία. Αξίζουν συγχαρητήρια στο Υπουργείο και τη Δημοτική Αρχή για την κατασκευή του νέου προπονητηρίου στα Γιαννιτσάνικα.
Ωστόσο, οι ανάγκες παραμένουν μεγάλες και στην υπόλοιπη περιφέρεια του νομού. Η Καλαμάτα αναβαθμίζεται συνεχώς, αλλά οφείλουμε να στηρίξουμε και τους περιφερειακούς δήμους. Πόλεις με μεγάλο μαθητικό πληθυσμό στερούνται κλειστών γυμναστηρίων το 2026. Πρέπει να σχεδιάσουμε ανάλογες παρεμβάσεις άμεσα.
Παράλληλα, οι δύο μεγάλες δεσμεύσεις της κυβέρνησης προχωρούν. Ο οδικός άξονας Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη και η παραχώρηση του αεροδρομίου βρίσκονται σε φάση υλοποίησης.
Τέλος, εκκρεμεί η διασύνδεση του αυτοκινητοδρόμου Μορέα με την Ολυμπία Οδό, μέσω του άξονα Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα. Η ολοκλήρωση του τμήματος Πάτρα – Πύργος δείχνει ήδη τον δρόμο, καθώς εκμηδένισε τα τροχαία ατυχήματα. Μιλάμε για την προστασία της ανθρώπινης ζωής. Τα νέα από τις διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι θετικά και θα πιέσουμε με όλες μας τις δυνάμεις για την τελική έγκριση.»
Πρότυπος βιοκλιματικός σχεδιασμός με μηδενικό ενεργειακό αποτύπωμα
Τον λόγο έλαβε στη συνέχεια ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΚΤΥΠ Α.Ε., Θανάσης Γιάνναρης, ο οποίος ανακοίνωσε επίσημα την έναρξη της δημοπράτησης. Ο κ. Γιάνναρης περιέγραψε το έργο ως ένα «πρότυπο κλειστό σχολικό γυμναστήριο», το οποίο θα αποτελέσει το νέο στολίδι της μεσσηνιακής πρωτεύουσας.
Τα βασικά τεχνικά και αρχιτεκτονικά χαρακτηριστικά του έργου εστιάζουν στην αειφορία:
-
Υψηλή Αισθητική: Σύγχρονος αρχιτεκτονικός σχεδιασμός που εναρμονίζεται με τον περιβάλλοντα σχολικό χώρο.
-
Βιοκλιματικές Εφαρμογές: Χρήση τεχνολογιών αιχμής για τη δραστική μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος του κτιρίου.
-
Ελάχιστη Ενεργειακή Κατανάλωση: Η θέρμανση, ο φωτισμός και ο κλιματισμός θα βασίζονται σε πράσινες μορφές ενέργειας. Το στοιχείο αυτό είναι εξαιρετικά κρίσιμο λόγω της συνεχιζόμενης ενεργειακής κρίσης.
-
Ασφάλεια και Λειτουργικότητα: Σύγχρονα δάπεδα, αποδυτήρια και προσβασιμότητα που εξασφαλίζουν έναν ασφαλή «βατήρα ανέλιξης» για τη νεολαία.
Η αναλυτική παρουσίαση των μελετών και των σταδίων κατασκευής έγινε από τη Γενική Διευθύντρια Στρατηγικού Σχεδιασμού και ΣΔΙΤ Κωνσταντίνα Θεοφιλάτου και τη Διευθύντρια της Διεύθυνσης Μελετών Μαρία Μυρτώ Παπαδάτου, υπό την επίβλεψη του Γενικού Διευθυντή Έργων του Οργανισμού, Ιωάννη Κανελλόπουλου.