Τα Σωματεία των εργαζομένων στο Νοσοκομείο Καλαμάτας κλιμακώνουν τις αντιδράσεις τους ενάντια στην υποβάθμιση του ΕΣΥ. Το Σωματείο Ειδικευμένων Ιατρών και το Σωματείο Εργαζομένων του Νοσοκομείου διοργανώνουν συγκέντρωση διαμαρτυρίας την Τετάρτη 18 Μαρτίου 2026, στις 13:00, στην πύλη των τακτικών ιατρείων.
Το χρονικό της κινητοποίησης
Αρχικά, η τοπική δράση ακολουθεί τις πανελλαδικές αποφάσεις της ΟΕΝΓΕ και της ΠΟΕΔΗΝ. Οι νοσοκομειακοί γιατροί πραγματοποιούν 24ωρη απεργία την Τετάρτη, ενώ οι νοσηλευτές συνεχίζουν με απεργία την Πέμπτη. Συγκεκριμένα, το προσωπικό του Νοσοκομείου Καλαμάτας προχωρά σε δίωρη στάση εργασίας (13:00 – 15:00) την ημέρα της συγκέντρωσης. Η απόφαση αυτή διευκολύνει όλους τους εργαζόμενους να δώσουν το «παρών» στην πύλη του ιδρύματος.
Η δέσμη των διεκδικήσεων
Στη συνέχεια, τα Σωματεία αναλύουν τα αιτήματα που αφορούν τη βιωσιμότητα της δημόσιας υγείας στη Μεσσηνία. Ειδικότερα, οι υγειονομικοί απαιτούν:
-
Χρηματοδότηση: Ο κρατικός προϋπολογισμός οφείλει να καλύπτει πλήρως τις ανάγκες των δημόσιων μονάδων.
-
Προσλήψεις: Η κυβέρνηση πρέπει να προκηρύξει άμεσα όλες τις κενές οργανικές θέσεις των Νοσοκομείων του νομού.
-
Παθολόγοι: Το Υπουργείο οφείλει να καλύψει με κατεπείγουσες διαδικασίες τις κενές θέσεις Παθολόγων στην Καλαμάτα.
-
Μισθολογικά: Οι εργαζόμενοι ζητούν αύξηση του βασικού μισθού, επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού και διπλασιασμό της αποζημίωσης των εφημεριών.
-
Εργασιακά: Τα Σωματεία διεκδικούν τη μονιμοποίηση των συμβασιούχων και την απομάκρυνση των εργολάβων από τα νοσοκομεία.
Κάλεσμα σε κοινωνικό μέτωπο
Καταλήγοντας, οι διοργανωτές απευθύνουν κάλεσμα στην ΑΔΕΔΥ, το Εργατικό Κέντρο και όλους τους πολίτες της Μεσσηνίας. Οι γιατροί τονίζουν ότι ο αγώνας για τη στελέχωση του νοσοκομείου αφορά τη ζωή κάθε κατοίκου. Ζητούν από την κοινωνία να σταθεί δίπλα τους, ώστε να σταματήσει η λειτουργική υποβάθμιση της δημόσιας περίθαλψης.