Τιμή και εθνική συγκίνηση στο Κεφαλινού για τον ήρωα Ηλία Κορμά και τους Κοντοβουνίσιους αγωνιστές του 1825

Παρουσία πλήθους κόσμου, εκπροσώπων της κυβέρνησης, της Βουλής και των Σωμάτων Ασφαλείας τελέστηκε το ετήσιο μνημόσυνο για τους ήρωες που έπεσαν στο πλευρό του Παπαφλέσσα.

FARENEWS.GR: ΙΣΤΟΡΙΑ / KOINΩNIKA/ ΜΕΣΣΗΝΙΑ

Με τον οφειλόμενο σεβασμό και ιδιαίτερη λαμπρότητα πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 7 Ιουνίου 2026, στη Δημοτική Κοινότητα Κεφαλινού, η εκδήλωση τιμής και μνήμης για τον Αντιστράτηγο Ηλία Κορμά και τους γενναίους συμπολεμιστές του. Εκατόν δύο χρόνια μετά την ηρωική θυσία τους στη Μνημειώδη Μάχη του Μανιακίου (20 Μαΐου 1825) απέναντι στα στρατεύματα του Ιμπραήμ, ο Δήμος Μεσσήνης και ο Πολιτιστικός Σύλλογος Απανταχού Κεφαλιναίων «Η Πρόοδος» συνδιοργάνωσαν ένα συγκινητικό τρισάγιο μπροστά από την προτομή του ήρωα.

Η προσέλευση των πολιτών και των απογόνων των αγωνιστών ήταν για ακόμα μία φορά υποδειγματική, στέλνοντας το μήνυμα ότι η ιστορική μνήμη παραμένει άσβεστη στα Κοντοβούνια και σε ολόκληρη τη Μεσσηνία.

Προσκλητήριο νεκρών και κατάθεση στεφανιών

Μετά την τέλεση του τρισάγιου, πραγματοποιήθηκε το καθιερωμένο, φορτισμένο συγκινησιακά προσκλητήριο νεκρών και τηρήθηκε ενός λεπτού σιγή. Στη συνέχεια, ακολούθησε μακρά κατάθεση στεφανιών από εκπροσώπους της πολιτικής ηγεσίας, των ενόπλων δυνάμεων και των τοπικών φορέων:

  • Πολιτική Εκπροσώπηση: Στεφάνι κατέθεσαν ο Δήμαρχος Μεσσήνης Γιώργος Αθανασόπουλος, ο Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Γιάννης Λαμπρόπουλος (ως εκπρόσωπος της Ελληνικής Κυβέρνησης) και οι βουλευτές Μεσσηνίας Μίλτος Χρυσομάλλης και Περικλής Μαντάς.

  • Σώματα Ασφαλείας & Ένοπλες Δυνάμεις: Τιμές απέδωσαν ο Αστυνομικός Υποδιευθυντής Νικόλαος Σινάπης, ο Αρχιπυροσβέστης Νεκτάριος Παπαδόπουλος, ο Ταγματάρχης Πεζικού Ανδρέας Κουβεντάρης (9ο Σύνταγμα Πεζικού) και ο Πλωτάρχης Ευτύχιος Μπολιεράκης (Πολεμικό Μουσείο Αθηνών).

  • Τοπική Αυτοδιοίκηση & Σύλλογοι: Η Πρόεδρος της Δ.Κ. Κεφαλινού Δήμητρα Κωνσταντοπούλου-Δελλή, ο Πρόεδρος της Δ.Κ. Μανιακίου Αναστάσιος Φιλιππόπουλος, ο Πρόεδρος του Συλλόγου «Η Πρόοδος» Παναγιώτης Κορμάς, καθώς και εκπρόσωποι των πολιτιστικών συλλόγων «Αγία Τριάδα» Καλαμάτας, «Ο Αρχιστράτηγος Πέτρος Μαυρομιχάλης» (Μάνης), «Κοντόσταυλοι» (Μάνης), του Μορφωτικού Συλλόγου Μεσσηνίας και του Δημοτικού Χορευτικού Ομίλου Μεσσήνης.

Στην τελετή έδωσαν επίσης το «παρών» ο Πρόεδρος του Δ.Σ. Μεσσήνης Κώστας Ξηρογιάννης, οι αντιδήμαρχοι Λεωνίδας Χριστοφιλόπουλος και Δημήτρης Αθανασακόπουλος, καθώς και οι δημοτικοί σύμβουλοι Ν. Πουλόπουλος και Α. Παυλόπουλος.

Γ. Αθανασόπουλος: «Υπερήφανοι για την παρακαταθήκη των προγόνων μας»

Στον χαιρετισμό του, ο Δήμαρχος Μεσσήνης, Γιώργος Αθανασόπουλος, εξέφρασε τη βαθιά του ευγνωμοσύνη για τη θυσία του χιλίαρχου Ηλία Κορμά και των παλικαριών του. «Το παράδειγμά τους λειτουργεί ως ένας καθρέφτης που μάς καλεί να κοιτάξουμε μέσα σε αυτόν, εμάς και την εποχή μας, η οποία έχει ανάγκη από ανθρώπους που δεν υποχωρούν», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Αθανασόπουλος τόνισε τη θεσμική ευθύνη της Δημοτικής Αρχής να στηρίζει τις δράσεις των τοπικών συλλόγων, ενώ υπενθύμισε μια σημαντική παρακαταθήκη: Από το 2025, η προσωπογραφία του Ηλία Κορμά, φιλοτεχνημένη από τη ζωγράφο Βλασούλα Βέβε, εκτίθεται πλέον μόνιμα στο παράρτημα Καλαμάτας του Πολεμικού Μουσείου, αποτελώντας σημείο αναφοράς για όλη την Περιφέρεια.

Σύντομους χαιρετισμούς απηύθυναν επίσης οι κ.κ. Λαμπρόπουλος, Μαντάς, Κορμάς και η κ. Κωνσταντοπούλου-Δελλή. Τον πανηγυρικό της ημέρας, με τίτλο «Ιστορική αναδρομή της θυσίας των Κοντοβουνίων στο Μανιάκι», εκφώνησε ο απόστρατος αξιωματικός της ΕΛ.ΑΣ. και πρώην εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος Πολιτισμού, Γιώργος Δαβίλλας, καθηλώνοντας το κοινό με την ιστορική του αναδρομή.

Η σεμνή τελετή ολοκληρώθηκε με παραδοσιακούς χορούς από τον Δημοτικό Χορευτικό Όμιλο Μεσσήνης, υπό τους ήχους της Δημοτικής Φιλαρμονικής.