Σε κλίμα συνεργασίας πραγματοποιήθηκε σήμερα, Μεγάλη Τρίτη 7 Απριλίου 2026, ευρεία σύσκεψη στην Περιφερειακή Ενότητα Μεσσηνίας, με αποκλειστικό αντικείμενο την αντιπλημμυρική προστασία κρίσιμων περιοχών του νομού. Στο επίκεντρο βρέθηκαν η προστασία των καλλιεργειών του μεσσηνιακού κάμπου και η ασφάλεια της 7ης Εθνικής Οδού, ιδιαίτερα στο ύψος του Γενικού Νοσοκομείου Καλαμάτας.
Προστασία των καλλιεργειών και δίκτυα ΓΟΕΒ
Η διαχείριση των υδάτων στις περιοχές Μικρομάνη, Άρις, Ασπρόχωμα και Σπερχογεία αποτέλεσε βασικό πυλώνα της συζήτησης. Στελέχη της Περιφέρειας και του ΓΟΕΒ Παμίσου:
-
Εντόπισαν τα κρίσιμα σημεία του δικτύου που χρήζουν άμεσων παρεμβάσεων.
-
Προγραμμάτισαν εκτεταμένους καθαρισμούς και τεχνικές βελτιώσεις για την αποφυγή πλημμυρικών φαινομένων που πλήττουν την αγροτική παραγωγή.
Αντιπλημμυρικά έργα στην 7η Εθνική Οδό
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο τμήμα Ασπρόχωμα – Θουρία, μια περιοχή με αυξημένη κυκλοφοριακή σημασία λόγω και της ύπαρξης του Γενικού Νοσοκομείου Καλαμάτας.
-
Αποφασίστηκε η ΔΕΥΑ Καλαμάτας να προχωρήσει στην άμεση επικαιροποίηση των υφιστάμενων μελετών.
-
Στόχος είναι η ενσωμάτωση όλων των νέων δεδομένων, ώστε τα έργα να καταστούν επιλέξιμα για χρηματοδότηση από τα προγράμματα της Περιφέρειας Πελοποννήσου.
Συνεργασία Περιφέρειας και Δήμου Καλαμάτας
Στη σύσκεψη, η οποία πραγματοποιήθηκε παρουσία του Δημάρχου Καλαμάτας Θανάση Βασιλόπουλου και του Αντιπεριφερειάρχη Μεσσηνίας Στάθη Αναστασόπουλου, συμμετείχαν θεματικοί αντιπεριφερειάρχες, στελέχη της ΔΕΥΑΚ, δημοτικοί σύμβουλοι και υπηρεσιακοί παράγοντες. Η κοινή γραμμή πλεύσης των δύο βαθμών αυτοδιοίκησης κρίνεται απαραίτητη για την ταχεία υλοποίηση των υδραυλικών έργων που θα διασφαλίσουν την περιοχή.