Με σκληρή γλώσσα σχολιάζει ο δημοτικός σύμβουλος της μείζονος αντιπολίτευσης την ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας. Κάνει λόγο για πανηγυρισμούς που αποτελούν προσβολή, αναδεικνύοντας τις ελλείψεις σε σχολεία, χωριά, υγεία, καθημερινότητα και μεγάλα έργα.
FARENEWS.GR: ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ / ΚΑΛΑΜΑΤΑ
Δριμεία επίθεση κατά της Δημοτικής Αρχής Καλαμάτας εξαπέλυσε με γραπτή του παρέμβαση ο Δημοτικός Σύμβουλος της παράταξης «Καλαμάτα Μετά», Σπύρος Χανδρινός, με αφορμή τον απολογισμό πεπραγμένων για το έτος 2025. Ο κ. Χανδρινός χαρακτηρίζει το 2025 ως «άλλη μία χαμένη χρονιά» για την πόλη. Τονίζει μάλιστα ότι η διαδικασία δεν είναι μια απλή λογιστική καταγραφή αριθμών, αλλά μια ουσιαστική πολιτική αποτίμηση.
Σύμφωνα με τον δημοτικό σύμβουλο, ο απολογισμός της διοίκησης στερείται αυτοκριτικής. Επισημαίνει ότι οι πανηγυρισμοί της Δημοτικής Αρχής μετατρέπονται σε προσβολή απέναντι στους δημότες, οι οποίοι βιώνουν καθημερινά τη στασιμότητα και την έλλειψη στρατηγικής.
Τα 12 «καυτά» μέτωπα της κριτικής του Σπύρου Χανδρινού
Στο δελτίο τύπου που εξέδωσε, ο κ. Χανδρινός κωδικοποιεί τα σοβαρότερα προβλήματα και τις παραλείψεις της δημοτικής αρχής για το 2025:
-
Απομόνωση του Ταϋγέτου: Οι κάτοικοι παραμένουν χωρίς αναπτυξιακά κίνητρα, με προβληματικό οδικό δίκτυο και χωρίς σχέδιο προστασίας των περιουσιών τους.
-
Αυξήσεις στη ΔΕΥΑΚ: Καταγγέλλει την αύξηση των τιμολογίων, η οποία οδηγεί σε οικονομική απόγνωση κατοίκους και επαγγελματίες.
-
Επικίνδυνα σχολεία: Αναφέρεται στις έντονες διαμαρτυρίες των γονέων για προβλήματα στις σχολικές υποδομές (στέγες, θέρμανση).
-
Απουσία διεκδίκησης για την Υγεία: Σημειώνει την έλλειψη πρωτοβουλιών πίεσης για τις σοβαρές ελλείψεις προσωπικού στο Νοσοκομείο Καλαμάτας.
-
Μαρίνα, Λιμάνι και Παλαιό Ντε Πορ: Μηδενική πρόοδος σε κρίσιμα αναπτυξιακά ζητήματα που συζητούνται εδώ και χρόνια.
-
Αστοχίες και καθυστερήσεις έργων: Έργα που ξεπέρασαν τους προϋπολογισμούς και βγήκαν εκτός χρονοδιαγραμμάτων, δημιουργώντας προβλήματα αντί για λύσεις.
-
Κυκλοφοριακό και Πάρκινγκ: Επιδείνωση του προβλήματος στάθμευσης και παραχώρηση των πάρκινγκ του Νέδοντα «σε αλλότρια συμφέροντα».
-
Αναξιοποίητα κληροδοτήματα: Άλλη μια χρονιά χωρίς καμία εκμετάλλευση της δημοτικής περιουσίας.
-
Το «σιhandling» του αγωγού Φ800: Καυτηριάζει τις καθυστερήσεις αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι «περιμένουμε το καράβι από την Κίνα».
-
«Ωμή παραπληροφόρηση» για το Κλίμα: Χαρακτηρίζει την ένταξη στις 100 κλιματικά ουδέτερες πόλεις ως υπόσχεση χωρίς αντίκρισμα.
-
Ακριβά δημοτικά τέλη: Καμία εξέλιξη στους σταθμούς μεταφόρτωσης, με τους πολίτες να πληρώνουν ακριβά τέλη.
-
Εγκατάλειψη των χωριών: Τα χωριά του Δήμου είναι αφημένα στην τύχη τους, την ώρα που η παραβατικότητα αυξάνεται.
«Αλαζονεία, αυταρχισμός και ανάγκη για αλλαγή διοίκησης»
Κλείνοντας την παρέμβασή του, ο Σπύρος Χανδρινός εξαπολύει βαριές εκφράσεις για το πολιτικό ήθος της Δημοτικής Αρχής. Κατηγορεί τη διοίκηση για «πρόσωπο αλαζονείας, μη κοινωνικό και αλ καρτ αντιμετώπιση υπαλλήλων και πολιτών». Παράλληλα, καταγγέλλει αυταρχικές συμπεριφορές, ύβρεις και μπούλινγκ σε όποιον ασκεί κριτική.
«Η Καλαμάτα αξίζει μια νέα νοοτροπία διοίκησης, με σχέδιο, τόλμη, λογοδοσία και ξεκάθαρους στόχους», καταλήγει ο κ. Χανδρινός. Υπογραμμίζει την άμεση ανάγκη για αλλαγή πορείας, ώστε η Καλαμάτα να γίνει μια πραγματικά σύγχρονη και λειτουργική πόλη που θα υπηρετεί το δημόσιο συμφέρον.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Ο απολογισμός πεπραγμένων του Δήμου για το 2025 δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται ως μια λογιστική καταγραφή αριθμών, αλλά ως μια ουσιαστική πολιτική αποτίμηση του κατά πόσο η δημοτική αρχή ανταποκρίθηκε στις ανάγκες των πολιτών και στις προκλήσεις της εποχής.
Η πραγματικότητα είναι ότι το 2025 ήταν ακόμη μία χαμένη χρονιά για την Καλαμάτα.
Ήταν μία χρονιά στασιμότητας, χωρίς όραμα, χωρίς διαφάνεια, χωρίς λογοδοσία, χωρίς στρατηγική και χωρίς κανένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο που να αλλάζει ουσιαστικά την προοπτική της πόλης μας.
Ένας απολογισμός που για ακόμη φόρα δεν είχε καμία αυτοκριτική και αυτό φυσικά όταν συνοδεύεται από πανηγυρισμούς, μετατρέπεται σε προσβολή απέναντι στους δημότες που βιώνουν καθημερινά τα προβλήματα και τις ελλείψεις.
- Το 2025 ήταν ακόμη μία χρονιά κατά την οποία οι κάτοικοι του Ταϋγέτου παρέμειναν ουσιαστικά απομονωμένοι, χωρίς αναπτυξιακά κίνητρα, με προβληματικό οδικό δίκτυο και χωρίς κανένα ουσιαστικό σχέδιο για τη σωτηρία των περιουσιών τους!
- Μια χρονιά όπου η δημοτική αρχή, με το έτσι θέλω, αύξησε τα τιμολόγια της ΔΕΥΑΚ οδηγώντας στην οικονομική καταστροφή κατοίκους και επαγγελματίες!
- Ήταν ακόμη μία χρονιά που γονείς βρέθηκαν στο Δημοτικό Συμβούλιο για να διαμαρτυρηθούν για τις επικίνδυνες συνθήκες στα σχολεία. Σχολικές μονάδες με σοβαρά προβλήματα στις υποδομές, με στέγες που χρειάζονται παρεμβάσεις, με ελλείψεις στη θέρμανση και με ζητήματα που δεν αρμόζουν σε μία σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη.
- Ήταν ακόμη μία χρονιά που ακούσαμε την αγωνία των εκπροσώπων των γιατρών και των εργαζομένων του Νοσοκομείου Καλαμάτας για τις ελλείψεις προσωπικού και τις δυσλειτουργίες που αντιμετωπίζει η δημόσια υγεία στην περιοχή μας. Και δυστυχώς δεν είδαμε καμία ουσιαστική πρωτοβουλία πίεσης και διεκδίκησης από τη δημοτική αρχή.
- Ήταν ακόμη μία χρονιά χωρίς καμία ουσιαστική πρόοδο για τη Μαρίνα της Καλαμάτας, για το λιμάνι, για το Παλαιό Ντε Πορ και για μια σειρά από ζητήματα που συζητούνται εδώ και χρόνια χωρίς να προχωρούν.
- Ήταν ακόμη μία χρονιά έργων που υπερέβησαν προϋπολογισμούς, έπεσαν έξω στα χρονοδιαγράμματα, έργα με τεχνικές αστοχίες που αντί να διευκολύνουν δημιουργούν έξτρα προβλήματα στους κατοίκους!
- Ήταν μία χρονιά που η δημοτική αρχή δυσχέρηνε κι άλλο το πρόβλημα του παρκαρίσματος ενώ ταυτόχρονα παρέδωσε τα πάρκινγκ του Νέδοντα σε αλλότρια συμφέροντα επιβαρύνοντας τη τσέπη των πολιτών!
- Μια ακόμη χρόνια που δεν αξιοποιήθηκαν τα κληροδοτήματα!
- Μια ακόμη χρονιά που περιμένουμε το καράβι από την Κίνα να φέρει τον Φ800!
- Μια ακόμη χρόνια που αποδείχθηκε ότι η ένταξη στις 100 ουδέτερες πόλεις είναι μία ωμή παραπληροφόρηση με υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα!
- Μια ακόμη χρονιά χωρίς σταθμούς μεταφόρτωσης και ακριβά δημοτικά τέλη!
- Μια ακόμη χρονιά που τα χωριά είναι αφημένα στην τύχη τους και η παραβατικότητα μεγαλώνει!
Το 2025 η δημοτική αρχή έδειξε για ακόμα μία χρονιά ένα πρόσωπο μη κοινωνικό, ένα πρόσωπο αλαζονείας και ένα πρόσωπο αλ καρτ αντιμετώπισης τόσο σε υπαλλήλους όσο και πολίτες. Ένα πρόσωπο αυταρχικό με ύβρεις και μπούλινγκ σε όποιον τολμάει να ασκήσει κριτική!
Όλα αυτά φανερώνουν μία δημοτική αρχή χωρίς όραμα, διαφάνεια και ξεκάθαρο σχέδιο για το μέλλον της πόλης.
Η Καλαμάτα αξίζει μια νέα νοοτροπία διοίκησης, με σχέδιο, τόλμη, λογοδοσία και ξεκάθαρους στόχους. Αξίζει μια δημοτική αρχή που θα διεκδικεί, θα οραματίζεται και θα υλοποιεί. Αξίζει να γίνει μια πραγματικά σύγχρονη, λειτουργική και εξωστρεφής πόλη, που θα υπηρετεί το δημόσιο συμφέρον και θα δημιουργεί προοπτική για όλους τους πολίτες της. Και γι’ αυτό ακριβώς πιστεύω ότι η πόλη χρειάζεται αλλαγή πορείας, αλλαγή νοοτροπίας και αλλαγή διοίκησης!