Η Ελληνοελβετική πρωτοβουλία καλεί τους πολίτες σε πεζοπορία στην απειλούμενη σιδηροδρομική γραμμή και σε μια ιστορική εκδήλωση στον Κεντρικό Σταθμό Καλαμάτας με σημαντικές ανακοινώσεις για την επαναλειτουργία του δικτύου.
FARENEWS.GR: ΡΕΠΟΡΤΑΖ / ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ & ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Ένα ιδιαίτερα σημαντικό διήμερο δράσεων και κινητοποιήσεων για την επαναλειτουργία του ιστορικού τρένου του Χαρίλαου Τρικούπη διοργανώνεται στη Μεσνηνία το Σάββατο 6 και την Κυριακή 7 Ιουνίου 2026. Η Ελληνοελβετική πρωτοβουλία —την οποία συνθέτουν η Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού (ΕΛΛΕΤ), η Ελβετική Πρεσβεία, το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ) καθώς και Έλληνες και Ελβετοί εμπειρογνώμονες— απευθύνει ανοιχτό κάλεσμα σε όλους τους φίλους του σιδηροδρόμου να δώσουν δυναμικό «παρών».
Το πρόγραμμα του διημέρου, το οποίο βασίζεται σε πρόταση της διακεκριμένης ιστορικού Μαρίας Ευθυμίου, έχει ως κεντρικό στόχο τη συνέχιση της ευαισθητοποίησης της κοινής γνώμης και την ενεργή συμμετοχή των πολιτών στον αγώνα για τη σωτηρία και αναβίωση του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου.
Το Πρόγραμμα των Εκδηλώσεων
🥾 Σάββατο 6 Ιουνίου (Ώρα 11:00) | Πεζοπορία στις Ράγες: Δεσύλλα – Διαβολίτσι
Η πρώτη δράση περιλαμβάνει μια μοναδική πεζοπορία πάνω στις γραμμές του τρένου, με σημείο εκκίνησης τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Δεσύλλα και κατάληξη τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Διαβολιτσίου.
-
Η Διαδρομή: Έχει μήκος περίπου 5,5 χλμ., είναι ελαφρώς κατηφορική και διασχίζει μια καταπράσινη πλαγιά βουνού μέσα σε πυκνό δάσος, προσφέροντας εξαιρετική θέα στους μεσσηνιακούς ελαιώνες της πεδιάδας.
-
Η Ξενάγηση στο Δεσύλλα: Στον σταθμό Δεσύλλα, οι συμμετέχοντες θα ξεναγηθούν από εκπροσώπους του πολιτιστικού συλλόγου «#Αγαπάμε Δεσύλλα». Ο σύλλογος βραβεύθηκε πρόσφατα (Απρίλιος 2026) στο Delphi Economic Forum με το Αργυρό Βραβείο Ευρωπαίων Πολιτών «Κώστας Καρράς» για τη Διασφάλιση Απειλούμενης Κληρονομιάς 2026, αναγνωρίζοντας τη συμβολή του στην προσπάθεια επαναλειτουργίας του τρένου.
-
Η Υποδοχή στο Διαβολίτσι: Με τον τερματισμό της πεζοπορίας, τους συμμετέχοντες θα υποδεχθούν οι τοπικές αρχές και εκπροσώποι των τοπικών φορέων και συλλόγων.
🚂 Κυριακή 7 Ιουνίου (Ώρα 13:00) | Μεγάλες Ανακοινώσεις στην Καλαμάτα
Η δεύτερη ημέρα είναι αφιερωμένη στην πρωτεύουσα της Μεσσηνίας, όπου αναμένεται να γίνουν σημαντικές ανακοινώσεις για το μέλλον του δικτύου.
-
Η Σιδηροδρομική Διαδρομή: Στις 12:30, επισκέπτες και δημοσιογράφοι θα επιβιβαστούν στο τρένο από τον Σταθμό του Ασπροχώματος με κατεύθυνση τον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό Καλαμάτας.
-
Οι Κεντρικές Ομιλίες (Ώρα 13:00): Στον Κεντρικό Σταθμό θα πραγματοποιηθεί η κεντρική εκδήλωση. Χαιρετισμό θα απευθύνουν ο Δήμαρχος Καλαμάτας, Θανάσης Βασιλόπουλος, η Ειρήνη Φρεζάδου (Μέλος Δ.Σ. ΕΛΛΕΤ & Συντονίστρια της Ελληνοελβετικής Πρωτοβουλίας) και ο Ηλίας Νταίβις (Πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων του Σιδηροδρόμου Μεσσηνίας & Συντονιστής της εκδήλωσης).
-
Ενημέρωση & Ιστορική Ομιλία: Η Ίδρυτρια και Πρόεδρος της ΕΛΛΕΤ, Λυδία Καρρά, θα ενημερώσει τους παρευρισκόμενους για τις τελευταίες κρίσιμες εξελίξεις. Το κλείσιμο της εκδήλωσης ανήκει στην ιστορικό Μαρία Ευθυμίου, η οποία θα μιλήσει στους πολίτες για την πλούσια ιστορία της Καλαμάτας και τη σύνδεσή της με το τρένο.