Μετά τα επίσημα έγγραφα της Αναπληρώτριας Υπουργού Υγείας στη Βουλής για τις «άγονες» προκηρύξεις επικουρικών, η Τοπική Οργάνωση του ΚΚΕ αποκαλύπτει τα τραγικά κενά, τις εφημερίες με μετακινήσεις και το πρόσφατο θρίλερ με τη διάσωση ασθενούς χωρίς διαθέσιμο ασθενοφόρο.
FARENEWS.GR: ΜΕΣΣΗΝΙΑ / ΥΓΕΙΑ & ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Άγιος Νικόλαος, 22 Ιουνίου 2026 – Σε μείζον πολιτικό και κοινωνικό ζήτημα για ολόκληρη τη Μεσσηνία εξελίσσεται η κατάσταση λειτουργίας του Κέντρου Υγείας Αγίου Νικολάου στη Δυτική Μάνη. Η πρόσφατη γραπτή απάντηση της Αναπληρώτριας Υπουργού Υγείας, Ειρήνης Αγαπηδάκη, σε επίσημη ερώτηση των βουλευτών του ΚΚΕ (Νίκου Καραθανασόπουλου, Γιώργου Λαμπρούλη και Νίκου Παπαναστάση), αντί να καθησυχάσει, προκάλεσε την άμεση και σφοδρή αντίδραση της Κομματικής Οργάνωσης Βάσης (ΚΟΒ) Δυτικής Μάνης.
Η τοπική οργάνωση χαρακτηρίζει τις κυβερνητικές εξηγήσεις ως προκλητικές, σημειώνοντας ότι «μόνο θυμηδία προκαλούν», την ώρα που οι μόνιμοι κάτοικοι και οι χιλιάδες θερινοί επισκέπτες της περιοχής βρίσκονται ουσιαστικά υγειονομικά ακάλυπτοι.
Το Farenews.gr προχωρά σε μια βαθιά «ακτινογραφία» του προβλήματος, παραθέτοντας αναλυτικά τα επίσημα στοιχεία της κοινοβουλευτικής αναφοράς, τις παραδοχές του Υπουργείου για τις αποτυχημένες προσλήψεις και το παρασκήνιο της καθημερινής μάχης που δίνει το εναπομείναν προσωπικό.
Η Αποκαρδιωτική Πραγματικότητα του Οργανισμού Λειτουργίας
Η σύγκριση ανάμεσα στο τι προβλέπει ο επίσημος Οργανισμός Λειτουργίας του Κέντρου Υγείας (ΦΕΚ 141/18.02.1999) και στο τι πραγματικά ισχύει σήμερα, αποδεικνύει ότι η δομή λειτουργεί με λιγότερο από το μισό απαραίτητο προσωπικό, βασιζόμενη στην εξουθένωση των εργαζομένων:
🩺 Ιατρικό Προσωπικό & Περιφερειακά Ιατρεία σε Απόγνωση
-
Τι προβλέπεται: Εννέα (9) θέσεις ειδικευμένων ιατρών (4 Γενικής Ιατρικής ή Παθολογίας, 2 Παιδίατροι, 1 Μικροβιολόγος, 1 Ακτινολόγος και 1 Οδοντίατρος).
-
Τι ισχύει σήμερα: Υπηρετούν μόλις δύο (2) μόνιμοι γενικοί ιατροί και ένας (1) οδοντίατρος, ο οποίος μάλιστα είναι επικουρικός (συμβασιούχος).
-
Το «ντόμινο» της υποβάθμισης: Για να καλυφθούν οι 24ωρες ανάγκες του Κέντρου Υγείας, επιστρατεύονται αναγκαστικά οι δύο γενικοί ιατροί των Περιφερειακών Ιατρείων (ΠΙ) Καρδαμύλης και Πλάτσας, καθώς και οι αγροτικοί (υπόχρεοι) ιατροί των ΠΙ Κάμπου, Καρδαμύλης και Πλάτσας. Αποτέλεσμα; Τα ίδια τα Περιφερειακά Ιατρεία, που βρίσκονται στην περιφέρεια του Δήμου, να υπολειτουργούν συστηματικά.
🧪 Κλειστά Εργαστήρια από την Πρώτη Μέρα
-
Ακτινολογικό Εργαστήριο: Η μοναδική προβλεπόμενη θέση ΤΕ Ραδιολογίας – Ακτινολογίας έχει μετακινηθεί εδώ και καιρό σε όμορο Κέντρο Υγείας. Ως εκ τούτου, το ακτινολογικό εργαστήριο δεν έχει λειτουργήσει ποτέ από την έναρξη λειτουργίας της δομής!
-
Μικροβιολογικό Εργαστήριο: Σταμάτησε οριστικά τη λειτουργία του, καθώς η μοναδική μικροβιολόγος συνταξιοδοτήθηκε και η θέση της δεν αναπληρώθηκε ποτέ.
Νοσηλευτική Υπηρεσία και Λοιπό Προσωπικό στα Όριά τους
-
Από τη μία (1) θέση ΤΕ Νοσηλευτή, ο εργαζόμενος έχει μετακινηθεί σε Περιφερειακό Ιατρείο άλλου νομού.
-
Από τις τρεις (3) θέσεις ΔΕ Νοσηλευτών, υπηρετεί μόνο μία (1) νοσηλεύτρια, η οποία συνταξιοδοτείται άμεσα έχοντας συμπληρώσει 40 χρόνια υπηρεσίας.
-
Οι θέσεις ΤΕ Επισκεπτών Υγείας (2 θέσεις) και ΤΕ Ιατρικών Εργαστηρίων (1 θέση) είναι εντελώς κενές.
-
Από τις έξι (6) προβλεπόμενες θέσεις ΔΕ Πληρωμάτων Ασθενοφόρων υπηρετεί μόλις ένας (1) οδηγός.
Η Απάντηση Αγαπηδάκη: «Μπαλώματα» με μετακινήσεις και Άγονες Προκηρύξεις
Στην επίσημη απάντησή του, το Υπουργείο Υγείας παραδέχεται εμμέσως το τεράστιο πρόβλημα, αλλά επιχειρεί να προβάλει ως λύσεις τις προσωρινές μετακινήσεις και τις ελαστικές σχέσεις εργασίας.
Σύμφωνα με το έγγραφο της Αναπληρώτριας Υπουργού:
-
Εφημερίες από άλλες περιοχές: Για να βγει το μηνιαίο πρόγραμμα εφημεριών του Κ.Υ. Αγίου Νικολάου, η 6η ΥΠΕ μετακινεί εκ εκ περιτροπής, σε μηνιαία βάση, γιατρούς από τα Κέντρα Υγείας Μελιγαλά και Μεσσήνης, επιβαρύνοντας προφανώς και τις εκεί δομές.
-
Προσλήψεις με… μπλοκάκι: Το Υπουργείο ενέκρινε τη συνεργασία με δύο (2) εξωτερικούς συνεργάτες (ΔΕ Βοηθών Νοσηλευτικής) με καθεστώς έκδοσης δελτίου παροχής υπηρεσιών (μπλοκάκι) για ένα έτος. Από την πρόσκληση προέκυψε μόλις μία πρόσληψη (η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη), ενώ η δεύτερη θέση βγήκε άγονη.
-
Το φιάσκο των επικουρικών: Με την υπ’ αριθμ. 11690/20.04.2026 απόφαση του Υπουργείου, ζητήθηκαν εκτάκτως 2 θέσεις ΔΕ Βοηθών Νοσηλευτών και 1 θέση ΔΕ Πληρωμάτων Ασθενοφόρων. Όλες οι θέσεις απέβησαν άγονες! Για τη θέση του οδηγού ασθενοφόρου δεν υπήρξε ούτε μία υποψηφιότητα, ενώ για τις νοσηλεύτριες απορρίφθηκαν λόγω μη ορθής υποβολής δικαιολογητικών.
ΚΟΒ Δυτικής Μάνης: «Απέσυραν οδηγό ασθενοφόρου – Σώθηκε ζωή από θαύμα»
Η Τοπική Οργάνωση του ΚΚΕ καταγγέλλει ότι η πολιτική των «παρατάσεων» επικουρικού προσωπικού και των συμβάσεων ορισμένου χρόνου δεν αποτελεί «σταθερή πρόθεση ενίσχυσης», αλλά κοροϊδία. Επιπλέον, φέρνει στο φως μια άκρως επικίνδυνη εξέλιξη, τονίζοντας ότι το Υπουργείο απέσυρε αιφνιδιαστικά έναν οδηγό, αφήνοντας τεράστια κενά στις βάρδιες του ασθενοφόρου σε μηνιαία βάση.
Η ανακοίνωση σοκάρει, περιγράφοντας ένα πρόσφατο περιστατικό:
«Σε πρόσφατο επείγον περιστατικό με άμεσο κίνδυνο για τη ζωή του ασθενούς, η αυτοθυσία του προσωπικού και η συνδρομή της εθελοντικής ομάδας “ΓΑΙΑ” απέτρεψαν τα χειρότερα. Δεν είναι δυνατόν η προστασία της ανθρώπινης ζωής στη Μάνη να επαφίεται στην τύχη, στον εθελοντισμό και στην εξάντληση των εργαζομένων».
Η ΚΟΒ Δυτικής Μάνης ξεκαθαρίζει ότι δεν θα δεχτεί άλλη υποβάθμιση και απαιτεί:
-
Τώρα, άμεση και μόνιμη κάλυψη όλων των κενών οργανικών θέσεων με βάση τον κανονισμό (ιατροί, νοσηλευτές, διοικητικοί, πληρώματα).
-
Κατάργηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας και των προσλήψεων με μπλοκάκι, που κρατούν τους εργαζόμενους σε ομηρία και αφήνουν τις θέσεις άγονες.
-
Πλήρη επαναλειτουργία του Μικροβιολογικού και του Ακτινολογικού εργαστηρίου με μόνιμο προσωπικό.