Ξεσπά ο αγροτικός κόσμος στη Μεσσηνία: «Δεν θα πέσουμε αμαχητί» – Σοκ με τις τιμές στο λάδι και «καρφιά» για το Μιναγιώτικο φράγμα!

Έξω από το κτίριο της Περιφέρειας Πελοποννήσου στην Καλαμάτα μεταφέρθηκε η οργή του αγροτοκτηνοτροφικού κόσμου. Οι παραγωγοί εκπέμπουν σήμα κινδύνου για την κατακρήμνιση της τιμής του ελαιολάδου κάτω από το πραγματικό κόστος, την επίσημη απένταξη του Μιναγιώτικου φράγματος και την αδιαφορία της πολιτικής ηγεσίας. Κοινό μέτωπο με τους απεργούς της Περιφέρειας ενάντια στην υποστελέχωση.

FARENEWS.GR: ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ / ΚΑΛΑΜΑΤΑ / ΑΓΡΟΤΙΚΑ

Καλαμάτα, 24 Ιουνίου 2026 – Σε τροχιά νέου, σκληρού και παρατεταμένου δικαστικού και κινηματικού αγώνα εισέρχεται ο αγροτοκτηνοτροφικός κόσμος της Μεσσηνίας. Μετά τις μεγάλες κινητοποιήσεις του περασμένου χειμώνα, οι παραγωγοί δηλώνουν ότι η κατάσταση στον πρωτογενή τομέα έχει καταστεί πλέον μη βιώσιμη, γεγονός που τους οδηγεί εκ νέου στους δρόμους.

Η Ομοσπονδία Αγροτοκτηνοτροφικών Συλλόγων Μεσσηνίας πραγματοποίησε σήμερα το πρωί μαζική και δυναμική παράσταση διαμαρτυρίας έξω από το κτίριο της Περιφέρειας Πελοποννήσου στην Καλαμάτα. Για τον καλύτερο συντονισμό των δυνάμεών τους, οι παραγωγοί πραγματοποίησαν αρχικά προσυγκέντρωση στις 10:00 το πρωί στον Σταθμό της Μεσσήνης και στη συνέχεια κινήθηκαν οργανωμένα προς την πρωτεύουσα του νομού.

Τοξικό Τοπίο στο Ελαιόλαδο: Τιμές Κάτω από το Κόστος και «Ελληνοποιήσεις»

Οι εκπρόσωποι των αγροτικών συλλόγων περιέγραψαν με μελανά χρώματα και συγκεκριμένα οικονομικά δεδομένα το αδιέξοδο στο οποίο έχουν περιέλθει. Το βασικότερο πλήγμα εντοπίζεται στο ελαιόλαδο, το οποίο αποτελεί το καθοριστικό προϊόν και τον κύριο οικονομικό πνεύμονα της Μεσσηνίας.

Όπως καταγγέλλουν οι παραγωγοί, η τιμή του έξτρα παρθένου ελαιολάδου οξύτητας 0,5 έχει υποστεί καθίζηση και κυμαίνεται αυτή τη στιγμή μεταξύ 3,60€ και 3,70€ το κιλό. Το νούμερο αυτό βρίσκεται πολύ κάτω από το τρέχον κόστος παραγωγής, το οποίο λόγω της ακρίβειας στα εφόδια και την ενέργεια αγγίζει τα 4,20€ το κιλό.

Οι αγρότες αποδίδουν αυτή την κατακρήμνιση στις αθρόες, ανεξέλεγκτες εισαγωγές υποβαθμισμένης ποιότητας ελαιολάδου από άλλες μεσογειακές χώρες. Οι ποσότητες αυτές βαφτίζονται ελληνικές, με αποτέλεσμα τα εγχώρια ποιοτικά αποθέματα να μένουν απούλητα στις αποθήκες. Οι παραγωγοί υπενθυμίζουν την τύχη της μεσσηνιακής σταφίδας, η οποία εξαφανίστηκε από τον χάρτη λόγω της ίδιας πολιτικής, και προειδοποιούν ότι το λάδι έχει πάρει την ίδια επικίνδυνη κατηφόρα.

Η «Ψαλίδα» Παραγωγού – Καταναλωτή και τα Καρφιά για τη Συνάντηση με τον Πρωθυπουργό

Ιδιαίτερα καυστικοί εμφανίστηκαν οι αγρότες αναφορικά με την κερδοσκοπία που συντελείται στις πλάτες των ιδίων αλλά και των καταναλωτών. «Υπάρχει στοχοποιημένη πολιτική. Στα προϊόντα μας, όπως οι πατάτες, οι μεσάζοντες και τα σούπερ μάρκετ αγοράζουν ένα και πουλάνε δέκα», σημείωσε χαρακτηριστικά έμπειρος παραγωγός. Οι ίδιοι αναρωτιούνται γιατί η κυβέρνηση δεν θεσπίζει αυστηρούς νόμους ελέγχου των τιμολογίων από το χωράφι στο ράφι, τονίζοντας ότι οι νέοι εγκαταλείπουν τη γη καθώς τα κονδύλια του ΕΣΠΑ κατευθύνονται σε μεγαλοεπενδυτές υδροπονίας αντί να μοιράζονται σε νέους αγρότες.

Παράλληλα, εκπρόσωπος των αγροτών μετέφερε σε έντονο ύφος το παρασκήνιο από τη συνάντηση που είχε με τον πρωθυπουργό μετά τα μπλόκα του χειμώνα. Όπως ανέφερε, η μόνη απάντηση που έλαβε στην έκθεση των προβλημάτων της Πελοποννήσου ήταν το ειρωνικό σχόλιο: «Από όλη την Πελοπόννησο ήρθες μοναχός σου;».

Ο Μεσσήνιος παραγωγός απάντησε επιστρατεύοντας την ιστορική μνήμη της περιοχής: «Και ο Κολοκοτρώνης στα Δερβενάκια έκατσε μοναχός του και τον Δράμαλη τον ελάνισε, γι’ αυτό μπορούμε και μιλάμε σήμερα». Παράλληλα, έστειλε σαφές μήνυμα στο πολιτικό σύστημα να μην ποντάρει στην κούραση των αγροτών, διότι αν καταρρεύσει ο πρωτογενής τομέας, θα ακολουθήσει η κατάρρευση του τουρισμού και ολόκληρης της οικονομίας.

Υποδομές στο Μηδέν: Η Απένταξη του Μιναγιώτικου Φράγματος

Το κλίμα οργής επιτείνεται από την πλήρη εγκατάλειψη των υποδομών του νομού. Οι αγρότες κατήγγειλαν την επίσημη απένταξη του Μιναγιώτικου φράγματος, ενός έργου πνοής που θα έδινε ανάσα στην ευρύτερη περιοχή. Την ίδια στιγμή, το Φιλιατρινό φράγμα παραμένει ουσιαστικά ανενεργό χωρίς τα απαραίτητα δίκτυα εδώ και 30 χρόνια, ενώ δεν έχει υλοποιηθεί κανένα μικρότερο υποστηρικτικό έργο για την αντιμετώπιση της παρατεταμένης ξηρασίας, του δάκου και του γλοιοσπορίου.

Επιπλέον, σοβαρά παράπονα εκφράστηκαν για την άθλια κατάσταση του αγροτικού οδικού δικτύου στη Μεσσηνία, με τους παραγωγούς να επισημαίνουν ότι οι δρόμοι που οδηγούν στα κτήματά τους βρίσκονται σε χειρότερη μοίρα από ό,τι τις δεκαετίες του ’80 και του ’90, καθιστώντας την πρόσβαση των οχημάτων αδύνατη.

 Κοινό Μέτωπο με τους Απεργούς της Περιφέρειας και τη ΔΑΟΚ

Η σημερινή κινητοποίηση των αγροτών συνέπεσε χρονικά με την 24ωρη απεργία των υπαλλήλων της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας. Οι παραγωγοί εξέφρασαν την απόλυτη αλληλεγγύη τους στον αγώνα των δημοσίων υπαλλήλων, συνδέοντας άμεσα τα αιτήματά τους.

Όπως εξήγησαν οι εκπρόσωποι του Αγροτικού Συλλόγου Μεσσήνης, η εσκεμμένη υποστελέχωση των υπηρεσιών της ΔΑΟΚ (Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής) έχει διαλύσει ένα κρίσιμο εργαλείο υποστήριξης των παραγωγών. Η έλλειψη μόνιμων γεωπόνων αφήνει τους αγρότες ανυπεράσπιστους απέναντι στις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης. Η κατάσταση αυτή οδηγεί σε ένα βίαιο ξεκλήρισμα, με πολλούς αγρότες να παρατάνε τις περιουσίες τους για να αναζητήσουν μεροκάματο στον τουρισμό, στις κατασκευές ή στα τρόφιμα-ποτά προκειμένου να επιβιώσουν.

Οι αγρότες διαμήνυσαν ότι οι κινητοποιήσεις, βάσει των αποφάσεων της Πανελλαδικής Επιτροπής των Μπλόκων, θα συνεχιστούν σε όλη την Ελλάδα, ξεκαθαρίζοντας: «Δεν θα πέσουμε αμαχητί, ο αγώνας μας τώρα ξεκινά».