Σωματείο ΔΕΥΑ Μεσσηνίας: «Εγκληματική ενέργεια η μετακίνηση προσωπικού στον Βιολογικό χωρίς πιστοποιήσεις»

Στο στόχαστρο των εργαζομένων ο Δήμαρχος και η Διοίκηση της επιχείρησης. Κάνουν λόγο για «απευθείας ανάθεση 500.000 ευρώ για τη Διοίκηση και μηδέν ευρώ για την ασφάλεια των συνεργείων» – Ζητούν παρέμβαση της Επιθεώρησης Εργασίας.

FARENEWS.GR: ΚΟΙΝΩΝΙΑ / ΚΑΛΑΜΑΤΑ

Σε μια καταγγελία που αναμένεται να προκαλέσει αντιδράσεις προχώρησε το Σωματείο Εργαζομένων στις ΔΕΥΑ Μεσσηνίας. Με επίσημο έγγραφό του προς τον Πρόεδρο και τον Γενικό Διευθυντή της ΔΕΥΑΚ, το οποίο κοινοποιείται στον Δήμαρχο Καλαμάτας, την Επιθεώρηση Εργασίας, την Περιφέρεια Πελοποννήσου και το Υπουργείο Εργασίας, το Σωματείο καταγγέλλει μεθοδεύσεις για τη μεταφορά των τεχνικών συνεργείων στον περιβάλλοντα χώρο του Βιολογικού Καθαρισμού, σε χώρους που χαρακτηρίζει ως «μη πιστοποιημένους».

«500.000 ευρώ για τη Διοίκηση, ούτε 1 ευρώ για τα συνεργεία»

Το Σωματείο εξαπολύει σκληρή επίθεση κατά της Δημοτικής Αρχής Καλαμάτας, κατηγορώντας την ότι προετοιμάζει τη μεταφορά των συνεργείων χωρίς χωροταξική μελέτη και χωρίς κανένα σχέδιο προστασίας της υγείας των εργαζομένων.

Μάλιστα, αναδεικνύει μια σοβαρή οικονομική αντίφαση: «Την ίδια στιγμή που για τη μεταφορά της Διοίκησης αποφάσισε να δαπανήσει με απευθείας ανάθεση 500.000 ευρώ, δεν υπάρχει μελέτη για δαπάνη ούτε 1 ευρώ για πιστοποιημένα τεχνικά συνεργεία με όρους για την υγιεινή και ασφάλεια στην εργασία».

Πληροφορίες για «βολιδοσκόπηση» εργαζομένων υπό καθεστώς σύγχυσης

Σύμφωνα με την καταγγελία, στελέχη της Διοίκησης (κατ’ εντολή της Δημοτικής Αρχής) προβαίνουν σε διερευνητικές επαφές με εργαζομένους, ζητώντας τους να δηλώσουν αν επιθυμούν να μετακινηθούν στον Βιολογικό Καθαρισμό, πριν καν υπάρξει επίσημη ενημέρωση.

Το Σωματείο τονίζει ότι οι εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων αποτελούν χώρους αυξημένης επικινδυνότητας (λόγω βιολογικών παραγόντων, τοξικών και ασφυξιογόνων αερίων, εκρηκτικών ατμοσφαιρών και χημικών). Κατά συνέπεια, χαρακτηρίζει οποιαδήποτε μεταφορά προσωπικού χωρίς προηγούμενη ολοκλήρωση των προβλεπόμενων μελετών ως «εγκληματική ενέργεια» που θέτει σε κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή, ενώ υπενθυμίζει ότι βάσει του Ν. 3850/2010 ο εργοδότης φέρει την απόλυτη αστική και ποινική ευθύνη.

Τα άμεσα αιτήματα των εργαζομένων

Το Σωματείο ξεκαθαρίζει ότι δεν θα επιτρέψει τη δημιουργία τετελεσμένων γεγονότων και ζητά άμεσα:

  1. Αναστολή κάθε διαδικασίας μεταφοράς προσωπικού ή εγκατάστασης συνεργείων στον χώρο του Βιολογικού.

  2. Γνωστοποίηση της Γραπτής Εκτίμησης Επαγγελματικού Κινδύνου για τους συγκεκριμένους χώρους.

  3. Προσκόμιση όλων των μελετών πυρασφάλειας, εξαερισμού και καταλληλότητας των εγκαταστάσεων.

  4. Έγγραφη γνωμοδότηση του Τεχνικού Ασφαλείας και του Ιατρού Εργασίας.

  5. Επίσημη ενημέρωση των εργαζομένων και των εκπροσώπων τους.

«Η υγεία και η ασφάλεια των εργαζομένων δεν αποτελούν ζήτημα διαπραγμάτευσης, ούτε μπορούν να υποκατασταθούν από προφορικές διαβεβαιώσεις», καταλήγει η ανακοίνωση, καλώντας την Επιθεώρηση Εργασίας και τους ελεγκτικούς μηχανισμούς της Περιφέρειας να παρέμβουν άμεσα «πριν είναι αργά».