Μετά από μια οδύσσεια άγονων διαγωνισμών και γραφειοκρατικών εμποδίων, το σκάφος κόβεται σε κομμάτια για να μεταφερθεί εκτός λιμένα.
FARENEWS.GR: ΚΑΛΑΜΑΤΑ
Τίτλοι τέλους γράφονται αυτές τις μέρες για ένα από τα πιο γνωστά «αγκυροβόλια» του λιμανιού της Καλαμάτας. Το αλιευτικό σκάφος «Μεγαλόχαρη», το οποίο παρέμενε επί 14 ολόκληρα χρόνια δεμένο στα νερά του λιμένα αποτελώντας ένα διαρκές περιβαλλοντικό και χωροταξικό αγκάθι, απομακρύνεται οριστικά.
Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Καλαμάτας κατάφερε να ξεπεράσει τον μακροχρόνιο γραφειοκρατικό σκόπελο και να δώσει λύση στο πρόβλημα, προχωρώντας τις διαδικασίες μετά την επιτυχή ολοκλήρωση δημόσιου ανοιχτού πλειοδοτικού διαγωνισμού για την εκποίησή του.
Μια γραφειοκρατική οδύσσεια από το 2012
Το «Μεγαλόχαρη» βρισκόταν εγκλωβισμένο στο λιμάνι της μεσσηνιακής πρωτεύουσας από το μακρινό 2012. Για παραπάνω από μία δεκαετία, οι προσπάθειες απομάκρυνσής του έπεφταν στο κενό, καθώς η μία μετά την άλλη οι διαγωνιστικές διαδικασίες κηρύσσονταν άγονες, με τις νομικές και διοικητικές εμπλοκές να κρατούν το σκάφος καθηλωμένο.
Κόβεται σε κομμάτια για σκραπ
Η λύση που επιλέχθηκε για την οριστική απομάκρυνσή του είναι ριζική. Αυτές τις μέρες, στον χώρο του λιμανιού βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη η διαδικασία σταδιακής διάλυσης και τεμαχισμού του σκάφους.
Λόγω του μεγέθους και της κατάστασής του, κρίθηκε ότι η μεταφορά του θα ήταν αδύνατη με άλλον τρόπο. Έτσι, το αλιευτικό κόβεται σε κομμάτια προκειμένου το βάρος και ο όγκος του να είναι πλήρως διαχειρίσιμα. Στη συνέχεια, τα τμήματα του πλοίου θα φορτωθούν και θα μεταφερθούν εκτός Καλαμάτας για να ανακυκλωθούν ως σκραπ (scrap), απελευθερώνοντας έτσι έναν πολύτιμο χώρο για την εύρυθμη λειτουργία και την αισθητική αναβάθμιση του λιμανιού.