Στο πλευρό των κτηνοτρόφων Μάκαρης και Φαράντος: «Είναι απαράδεκτο να αφήνονται στην τύχη τους»

Συνάντηση της περιφερειακής παράταξης “Πρώτα η Πελοπόννησος” με τον πρόεδρο των κτηνοτρόφων Μάκη Μπαρούξη – Επιβεβαιώθηκαν οι φόβοι για κρούσματα σε Μεγαλόπολη και ύποπτο στην Γορτυνία, ζητούνται άμεσα μέτρα στήριξης.

FARENEWS.GR: ΑΓΡΟΤΙΚΑ / ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ

Στο πλευρό των πληττόμενων κτηνοτρόφων της Αρκαδίας στέκεται έμπρακτα η περιφερειακή παράταξη «Πρώτα η Πελοπόννησος», έπειτα από συνάντηση που πραγματοποίησαν ο επικεφαλής Μανώλης Μάκαρης και το μέλος Γεώργιος Φαράντος με τον πρόεδρο των κτηνοτρόφων, Μάκη Μπαρούξη. Στο επίκεντρο της συζήτησης βρέθηκε η δραματική κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στην περιοχή λόγω της εξάπλωσης των ζωονόσων.

Όπως επισημάνθηκε, ο κ. Μπαρούξης είχε προειδοποιήσει έγκαιρα και με απόλυτη σαφήνεια από την προηγούμενη χρονιά για τον ορατό κίνδυνο μιας ανεξέλεγκτης εξάπλωσης, καταθέτοντας συγκεκριμένες προτάσεις και μέτρα πρόληψης. Δυστυχώς, οι ανησυχίες του επιβεβαιώθηκαν με τον πλέον δυσάρεστο τρόπο, καθώς έχουν ήδη εντοπιστεί επίσημα κρούσματα στη Μεγαλόπολη, ενώ παράλληλα ελέγχεται ένα ακόμα ύποπτο κρούσμα στη Γορτυνία, οδηγώντας στην εφαρμογή του επώδυνου μέτρου της θανάτωσης ζώων στον νομό.

Υπό κατάρρευση ο κτηνοτροφικός κλάδος στην Αρκαδία

Αυτή η εξαιρετικά αρνητική εξέλιξη καταφέρει ένα καίριο πλήγμα στους κτηνοτρόφους της Αρκαδίας, οι οποίοι, σύμφωνα με την παράταξη, βρίσκονται πλέον κάτω από τα όρια της οικονομικής επιβίωσης, την ίδια ώρα που ολόκληρος ο κλάδος έρχεται αντιμέτωπος με πρωτοφανείς προκλήσεις για τη βιωσιμότητά του.

«Είναι απαράδεκτο να αφήνονται οι κτηνοτρόφοι στην τύχη τους, βιώνοντας την απόγνωση και την αβεβαιότητα», τονίζουν σε κοινή τους δήλωση οι κ.κ. Μάκαρης και Φαράντος, ζητώντας επιτακτικά από την περιφερειακή αρχή και κάθε συναρμόδιο φορέα να αναλάβουν άμεσα δράση και να εφαρμόσουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση και τον περιορισμό των ζωονόσων.

Η παράταξη «Πρώτα η Πελοπόννησος» υπογραμμίζει κλείνοντας ότι η Πολιτεία οφείλει να σταθεί έμπρακτα στο πλευρό των παραγωγών, διασφαλίζοντας την οικονομική και θεσμική στήριξη που απαιτείται για την επιβίωσή τους και την προστασία του πολύπαθου πρωτογενούς τομέα στην περιοχή.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Η περιφερειακή παράταξη «Πρώτα η Πελοπόννησος» πραγματοποίησε συνάντηση με τον πρόεδρο των κτηνοτρόφων, κ. Μάκη Μπαρουξη, ο οποίος όπως είπε είχε έγκαιρα επισημάνει από πέρυσι τον κίνδυνο της ανεξέλεγκτης εξάπλωσης ζωονόσων, προτείνοντας μέτρα πρόληψης.
 Δυστυχώς, οι ανησυχίες του επιβεβαιώθηκαν. Έχουν ήδη διαπιστωθεί κρούσματα στη Μεγαλόπολη και ύποπτο κρούσμα στη Γορτυνία το οποίο ελέγχεται, σύμφωνα με δημοσιεύματα  οδηγώντας στο δυσάρεστο μέτρο της θανάτωσης ζώων στο νομό.
Η εξέλιξη αυτή πλήττει καίρια τους κτηνοτρόφους της Αρκαδίας, οι οποίοι βρίσκονται πλέον κάτω από τα όρια της οικονομικής επιβίωσης, ενώ ο κλάδος αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις για τη βιωσιμότητά του.
Από την πλευρά μας, ζητάμε επιτακτικά από την περιφερειακή αρχή και κάθε συναρμόδιο φορέα να αναλάβουν άμεσα δράση, λαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των ζωονόσων.
Είναι απαράδεκτο να αφήνονται οι κτηνοτρόφοι στην τύχη τους, βιώνοντας την απόγνωση και την αβεβαιότητα.
Η Πολιτεία οφείλει να σταθεί έμπρακτα στο πλευρό τους, διασφαλίζοντας τη στήριξη που απαιτείται για την επιβίωσή τους και την προστασία του πρωτογενούς τομέα στην περιοχή μας.