«Έπεσαν» οι υπογραφές για το Βασιλίτσι – Φοινικούντα: Έργο 1 εκατ. ευρώ για την οδική ασφάλεια στη νότια Μεσσηνία

Στα γραφεία της Π.Ε. Μεσσηνίας στην Καλαμάτα επικυρώθηκε η έναρξη των εργασιών στη 13η επαρχιακή οδό. Τι περιλαμβάνει η εργολαβία, ποιες άλλες μεγάλες παρεμβάσεις έρχονται σε Χαρακοπιό, Κορώνη και ποιο έργο-έκπληξη ξεκινά την επόμενη εβδομάδα στη Σκάλα και το Μελιγαλά.

FARENEWS.GR: ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ / ΜΕΣΣΗΝΙΑ /ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Σε φάση άμεσης υλοποίησης εισέρχεται ένα σπουδαίο έργο υποδομής για τη νότια Μεσσηνία, το οποίο αναμένεται να αναβαθμίσει ριζικά την οδική ασφάλεια και να δώσει νέα αναπτυξιακή πνοή σε μία από τις πιο τουριστικές και παραγωγικές ζώνες του Δήμου Πύλου – Νέστορος.

Σήμερα, Παρασκευή 12 Ιουνίου 2026, στα γραφεία της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας στην Καλαμάτα, πραγματοποιήθηκε με κάθε επισημότητα η υπογραφή της σύμβασης για το έργο «Βελτίωση της 13Α Επαρχιακής Οδού, Τμήμα Βασιλίτσι – Φοινικούντα», συνολικού προϋπολογισμού 1.000.000 ευρώ, το οποίο χρηματοδοτείται εξ ολοκλήρου από το Περιφερειακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΠΠΑ).

Τη σύμβαση συνυπέγραψαν ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου, Δημήτρης Πτωχός, και ο εκπρόσωπος της αναδόχου εταιρείας, παρουσία του Δημάρχου Πύλου – Νέστορος, Παναγιώτη Καρβέλα, Αντιπεριφερειαρχών και υπηρεσιακών στελεχών των Τεχνικών Υπηρεσιών.

Τι περιλαμβάνει το έργο του 1 εκατομμυρίου ευρώ

Ο οδικός άξονας Βασιλίτσι – Φοινικούντα παρουσιάζει διαχρονικά σοβαρά προβλήματα βατότητας, τα οποία επιδεινώθηκαν δραματικά μετά τα έντονα καιρικά φαινόμενα του περασμένου χειμώνα. Η συγκεκριμένη εργολαβία έρχεται να θεραπεύσει αυτές τις πληγές, περιλαμβάνοντας στοχευμένες, σύγχρονες παρεμβάσεις:

  • Αντικατάσταση του φθαρμένου ασφαλτοτάπητα σε κρίσιμα και επικίνδυνα σημεία του δικτύου.

  • Κατασκευή ισχυρών τοίχων αντιστήριξης και τοποθέτηση ειδικών μεταλλικών πλεγμάτων για την οριστική αποτροπή των κατολισθήσεων και καταπτώσεων βράχων.

  • Θωράκιση από πλημμυρικά φαινόμενα με την κατασκευή επενδεδυμένων τάφρων απορροής για τα όμβρια ύδατα.

  • Σύγχρονη σήμανση με την τοποθέτηση νέων στηθαίων ασφαλείας, πινακίδων και οριοδεικτών.

Μπαράζ νέων οδικών έργων στη Μεσσηνία

Η υπογραφή για το τμήμα Βασιλίτσι – Φοινικούντα αποτελεί μόνο την απαρχή ενός ευρύτερου σχεδιασμού. Όπως ανακοινώθηκε επίσημα, την επόμενη εβδομάδα ξεκινά και το κρίσιμο έργο βελτίωσης της 7ης επαρχιακής οδού στο τμήμα Σκάλα – Μελιγαλάς, μια απαραίτητη παρέμβαση συντήρησης που αναμένεται να ανακουφίσει την ευρύτερη περιοχή. Παράλληλα, «τρέχουν» με γρήγορους ρυθμούς οι διαδικασίες για δύο ακόμη κομβικά έργα του Δήμου Πύλου – Νέστορος: η βελτίωση του δικτύου στο τμήμα Κορώνη – Χωματερό (που αποτελεί τη συνέχεια του άξονα Νέα Κορώνη – Φοινικούντα), καθώς και η πολυσυζητημένη παράκαμψη του Χαρακοπιού, για την οποία έχει ήδη ανοίξει η πρόσκληση υλοποίησης των απαραίτητων απαλλοτριώσεων ώστε να πάρει σειρά η διαγωνιστική διαδικασία.

ΟΙ ΠΛΗΡΕΙΣ ΟΜΙΛΙΕΣ ΚΑΙ ΔΗΛΩΣΕΙΣ

Δημήτρης Πτωχός: «Έντονο πρόγραμμα οδικής ασφάλειας – Ξεκινά άμεσα και το Σκάλα – Μελιγαλάς»

Στην τοποθέτησή του, ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου, Δημήτρης Πτωχός, υπογράμμισε τον στρατηγικό σχεδιασμό της Περιφέρειας, ενώ προχώρησε και σε σημαντικές αποκαλύψεις για νέα έργα που ξεκινούν τις επόμενες ημέρες:

«Να σας ευχαριστήσω πάρα πολύ για την παρουσία σας σήμερα εδώ, όπως επίσης και την παρουσία του δημάρχου Πύλου – Νέστορος, τους αντιπεριφερειάρχες και φυσικά τον ανάδοχο του έργου για το οποίο σήμερα θα υπογράψουμε σύμβαση. Όπως γνωρίζετε, η Περιφέρεια Πελοποννήσου κάνει ένα πολύ μεγάλο και έντονο πρόγραμμα για τη βελτίωση οδικής ασφάλειας σε κάθε περιφερειακή ενότητα με έργα συντηρήσεων, με νέες χαράξεις και με πρωτοβουλίες οι οποίες πιστεύουμε ότι μπορούν να βοηθήσουν να ενισχύσουν και να διευκολύνουν την καθημερινότητα των συμπολιτών μας και των επισκεπτών σε όλη την περιφέρειά μας.

Στο πλαίσιο λοιπόν αυτού του μεγάλου προγράμματος, θα υπογράψουμε σήμερα μία νέα σύμβαση για τη βελτίωση της 13ης επαρχιακής οδού και συγκεκριμένα το τμήμα Βασιλίτσι – Φοινικούντα, προϋπολογισμού 1 εκατομμυρίου ευρώ, το οποίο εντάσσεται στο περιφερειακό πρόγραμμα ανάπτυξης της προηγούμενης προγραμματικής περιόδου –είχαμε προλάβει να το εντάξουμε. Οπότε αυτή τη στιγμή μπαίνουμε σε διαδικασία υλοποίησης και έρχεται να προστεθεί σε δύο ακόμα πολύ σημαντικές παρεμβάσεις που κάνουμε στην ευρύτερη περιοχή του δήμου, όπως η βελτίωση του δημοτικού δικτύου από τη Νέα Κορώνη προς τη Φοινικούντα –και θα συνεχίσουμε και με το δεύτερο τμήμα, συγκεκριμένα με Κορώνη – Χωματερό– και ένα επίσης, μια πολύ μεγάλη παρέμβαση που είναι η παράκαμψη του Χαρακοπιού, η οποία είναι στην πρόσκληση που έχουμε ανοίξει για την υλοποίηση όλων των απαραίτητων απαλλοτριώσεων προκειμένου να μπορέσει να ξεκινήσει και η διαγωνιστική διαδικασία του έργου.

Το πρόγραμμα της βελτίωσης οδικής ασφάλειας θα συνεχιστεί σε όλη την περιφερειακή ενότητα Μεσσηνίας με εντάξεις νέων έργων που θα αρχίσουν την επόμενη εβδομάδα. Το πρώτο από αυτά θα είναι η βελτίωση της 7ης επαρχιακής οδού και συγκεκριμένα το τμήμα Σκάλα – Μελιγαλά, το οποίο νομίζω ότι είναι και αυτό από τις απαραίτητες συντηρήσεις οι οποίες πρέπει να γίνουν, και φυσικά θα συνεχίσουμε με άλλα οδικά τμήματα σε όλους τους δήμους της περιφερειακής ενότητας Μεσσηνίας.

Να πω, να εκφράσω την ικανοποίηση και την ευχαριστία μου, και τις ευχαριστίες μου σε όλους όσοι έχουν συμβάλλει σε αυτή την προσπάθεια: τις τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας Πελοποννήσου, τις οικονομικές υπηρεσίες και φυσικά όλους τους συνεργάτες μου στην περιφέρεια, και φυσικά το δήμο –τον δήμαρχο, στο πρόσωπο του δήμαρχου όλους τους πολίτες για την κατανόηση που θα χρειαστούμε για ένα μικρό χρονικό διάστημα μέχρι να μπορέσουμε να υλοποιήσουμε το έργο.»

Παναγιώτης Καρβέλας: «Ζωτικής σημασίας παρέμβαση μετά τις καταστροφές του χειμώνα»

Από την πλευρά του, ο Δήμαρχος Πύλου – Νέστορος, Παναγιώτης Καρβέλας, εξέφρασε την πλήρη ικανοποίησή του, τονίζοντας τη συνεργασία των δύο βαθμών αυτοδιοίκησης για τη θωράκιση των δημόσιων υποδομών:

«Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος σήμερα και θέλω να ευχαριστήσω και τον κύριο Περιφερειάρχη αλλά και τους Αντιπεριφερειάρχες και όλους όσους συνέβαλαν σε αυτή τη συμβολή, για αυτό το συγκεκριμένο έργο. Γιατί είναι ένα έργο το οποίο γίνεται σε έναν άξονα ο οποίος έχει πάρα πολλά προβλήματα και ταυτόχρονα έχει πολύ μεγάλη κίνηση, οδική κίνηση. Με τα τελευταία έντονα καιρικά φαινόμενα που είδαμε το χειμώνα επηρεάστηκε ακόμη πιο πολύ αρνητικά, ώστε αυτή η παρέμβαση είναι αυτή τη στιγμή, στιγμή σημαντικότατη για την ασφάλεια των κατοίκων μας αλλά και των περαστικών της περιοχής.

Επίσης, κύριε Περιφερειάρχη, θα ήθελα να πω ότι τα άλλα δύο που αναφέρατε είναι πάρα πολύ σημαντικά, διότι διασφαλίζουν την ομαλή προσέγγιση της ανατολικής πλευράς του Δήμου μας. Η κεντρική έτσι κι αλλιώς γίνεται, ο μεγάλος οδικός άξονάς μας, Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη, και μένει μόνο το βόρειο, ένα μικρό κομμάτι στο βόρειο τμήμα, το οποίο φυσικά έχει προγραμματιστεί και προχωράει προς τη σωστή κατεύθυνση.

Κλείνοντας, πιστεύω ότι η κατανόηση των δημοτών θα είναι τεράστια και επίσης και εμείς θα συμβάλλουμε από την πλευρά μας ό,τι χρειαστεί για να γίνει το έργο πιο καλό, πιο λειτουργικό και να διαρκέσει εις το διηνεκές. Γιατί σκοπός δικός μας είναι οι δημόσιες υποδομές να μένουν αδιάταρκτες για πολλά έτη και να ικανοποιούν τους πολίτες μας.»